Als download video fragment met een media grabber (van blob adres) niet lukt, hoe voer ik de download dan uit?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Als download video fragment met een media grabber (van blob adres) niet lukt, hoe voer ik de download dan uit?

Ongelezen bericht door mario64 »

Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Kan video bestanden niet downloaden met 'any media grabber' uit 'blob' adres.
  2. Indien van toepassing, merk/versie => Firefox, Opera browser
  3. Indien van toepassing, besturing systeem versie/distro => Windows 10
  4. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Met video bestand wordt afgespeeld met JW Player en ik heb allerlei manieren geprobeerd om het te downloaden.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Ik heb allerlei media grabbers geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Als download video fragment met een media grabber (van blob adres) niet lukt, hoe voer ik de download dan uit?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Er is een manier waarop je het video fragment kunt downloaden, maar deze manier wijkt wat af van hoe je dat met een media grabber doet.
Hier is hoe ik het heb gedaan in Opera browser:

Stap 1:
Start het video fragment in Opera browser, klik er links of rechts naast met de rechter muisknop en kies in het menu ‘element inspecteren’.
Aan de rechterzijde opent een venster met meerdere tabs boven in.
Stap 2:
Klik (in dat rechter venster) op de tab ‘network’.
Stap 3:
Ververs de pagina eerst, bijvoorbeeld met F5.
Terwijl de pagina opnieuw geladen wordt, zie je ook aan de rechterzijde allerlei gegevens voorbij komen.
Stap 4:
Zoek in het rechter venster naar een adres met extensie '.m3u8' op het eind en klik er vervolgens op.
Rechts in het venster ernaast verschijnt dan een kolom.
Stap 5:
Kijk in de rechter kolom onder het kopje ‘general’ naar ‘request url’, daar staat een adres bij 'http' of 'https'.
Onder die url staat een status, als die groen is, kan je de url erboven in z'n geheel selecteren ‘http … .m3u8’ en kopiëren.
Stap 6:
Open of start nu eerst VLC media player.
Als je deze media player nog niet hebt, download en installeer deze dan eerst.
Stap 7:
Klik (als het programma is gestart) op tab ‘media’ en daarna ‘netwerkstream openen’.
Er opent een nieuw venster.
Stap 8:
Onder ‘geef netwerk url op’ plak de url die je zojuist kopieerde uit de browser.
Stap 9:
Klik rechts onderin het venster op pijltje rechts naast ‘afspelen’ en klik in het menu op ‘converteren’.
Controleer dat er '.mp4' staat.
Stap 10:
Klik op ‘bladeren’ om een locatie te kiezen.
Stap 11:
Typ een naam en klik op ‘opslaan’.

Nu moet je wachten, het kan enige tijd duren voordat de download en conversie is uitgevoerd.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Als download video fragment met een media grabber (van blob adres) niet lukt, hoe voer ik de download dan uit?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als kanttekening wil ik er wel nog bij aanreiken dat het niet altijd meteen in 1 keer lukt.
Het kan best zo zijn dat je meerdere keren opnieuw dezelfde handeling (eventueel met andere link) moet uitvoeren, het kan zelfs zo zijn dat het bestand anders heet, dus het nummer voor de extensie 'm3u8'. Maar de extensie blijft wel hetzelfde. Wanneer je de link in 'VLC' invoert en de scan is klaar, dan zie je (soms pas na een poosje) achter de link een tijdsduur verschijnen. Dat is de lengte in tijd van het fragment. De kans is groot dat je op dat moment de juiste link hebt en de download lukt. Nu kan je alleen afwachten ... soms langer dan een uur. In de tussentijd moet je VLC gewoon z'n werk laten doen en overal verder van af blijven.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten