Hoe vindt ik in mijn netwerk de router of access point?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Hoe vindt ik in mijn netwerk de router of access point?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  • Typ waar je vraag over gaat => Om in te kunnen loggen in mijn router of access point, heb ik het adres van dat ding nodig, hoe kan ik het vinden?
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, e.d => n.v.t
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Ik weet niet hoe en waar ik moet inloggen op de router/access point.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe vindt ik in mijn netwerk de router of access point?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De makkelijkste manier om de router of accesspoint te vinden en toegang te krijgen is met 2 stappen:
Stap 1:
Zoek en start de opdracht prompt, typ daarin het commando 'ipconfig /all', zonder de ' aanhalingstekens, en zoek vervolgens in het lijstje het adres van 'default gateway'.
Stap 2:
Open daarna een webbrowser, zoals Firefox Opera of Edge, en plak of typ het IP-adres in de adresbalk.
Er opent een venster waarin je het wachtwoord kunt intypen, waarna je toegang krijgt tot de console.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten