Internetten via beveiligd draadloos of gast draadloos netwerk?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Internetten via beveiligd draadloos of gast draadloos netwerk?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Mijn draadloos netwerk bestaat uit twee delen, een met wachtwoord beveiligd draadloos netwerk en een gast draadloos netwerk zonder wachtwoord.
Soms surf ik met mijn smartphone of laptop op het onbeveiligde (WiFi) draadloze netwerk en dat werkt prima.
Hoe veilig is surfen en mailen via het onbeveiligd netwerk?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Internetten via beveiligd draadloos of gast draadloos netwerk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het heeft altijd de voorkeur om in het met wachtwoord beschermd draadloos netwerk te werken, omdat je dan "veiliger" bent voor het onderscheppen van gegevens die je over het internet verstuurt.
"Veiliger", omdat draadloze netwerken met "zwakke beveiliging" nog steeds tamelijk eenvoudig te kraken zijn.
E-mailen via het onbeschermd gast netwerk is relatief veilig, omdat de e-mail provider al zorgt voor een beveiligde verbinding, waarmee "ongewenst" meekijken wordt voorkomen.
Maar nog steeds kan iemand ongevraagd over je schouder meekijken als je onveilig wachtwoorden bewaart/gebruikt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten