Hoe vind ik op mijn pc het internet modem in het netwerk?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wanda

Hoe vind ik op mijn pc het internet modem in het netwerk?

Ongelezen bericht door Wanda »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Om bijvoorbeeld draadloos te verbinden met het modem moet ik wel bepaalde instellingen weten, maar hoe vind ik het modem?
  2. Indien van toepassing, hardware en configuratie bedraad/draadloos netwerk => n.v.t
  3. Indien van toepassing, bekabeling soort (Cross/Straight, glas anders, nl) => n.v.t
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Als ik wil internetten met een vreemde computer, lukt dat draadloos niet.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Mijn computer was stuk en toen kreeg ik er 1 van iemand, maar ik kan er niet draadloos mee internetten.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe vind ik op mijn pc het internet modem in het netwerk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Er zijn een aantal stappen die je kunt doen om je modem/router in jouw netwerk te vinden.
De makkelijkste is door in de opdracht prompt ('cmd') het commando 'ipconfig /all' te gebruiken.
Wanneer de computer standaard is ingesteld zal er vanuit het netwerk vanuit de DHCP service van het modem gegevens aan je computer worden toegekend.
Je ziet dan een IP adres voor zowel het bedrade netwerk als ook van je draadloos netwerk.
Belangrijk zijn de instellingen voor de 'default gateway' en 'DNS', omdat het modem beide services gebruikt en begint meestal met '192.168.x.x'.

Wanneer je die lijst niet ziet, kan het zo zijn dat DHCP niet op automatisch staat op je laptop, dan kan je 'hier' klikken en vanuit Microsoft website de netwerk adapter instellingen van je computer wijzigen.
Controleer ook de instellingen in de modem (automatische DHCP service).

Als je het gevonden adres in Internet Explorer of Firefox of andere browser invoert, verschijnt vervolgens de login pagina van je modem.
Voer de gebruikersnaam en het wachtwoord in en je komt in de console terecht met alle instellingen.
Meestal kan je onder het kopje 'beveiliging' de instellingen van je draadloze netwerk vinden, zoals het 'SSID' (dat is de netwerknaam van het apparaat) en de beveiligingssleutel van je draadloos netwerk.
Hierin kan je zien welke vorm van beveiliging is toegepast en hoeveel/welke tekens gebruikt zijn, dit is weer belangrijk als je toegang wilt tot je draadloos netwerk als je er op probeert in te loggen.

Mocht je toch nog vragen hebben dan lees/hoor ik dat graag.
Succes.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten