Welke stappen moet ik maken vanaf download t/m instellen op het forum om extensies in phpb3 te instellen/activeren?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Welke stappen moet ik maken vanaf download t/m instellen op het forum om extensies in phpb3 te instellen/activeren?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Hoe voeg ik extensies in phpBB3 toe om ze te activeren?
  2. Vermeld relevante gegevens, bijvoorbeeld merk, besturing systeem als Windows editie of Linux distro, updates, e.d => n.v.t
  3. Indien van toepassing, versie, e.d => n.v.t
  4. Indien van toepassing, infrastructuur, e.d => n.v.t
  5. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Ik heb een nieuw forum gemaakt waar nog geen extensies zijn toegevoegd.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Welke stappen moet ik maken vanaf download t/m instellen op het forum om extensies in phpb3 te instellen/activeren?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

In het phpbb3 forum kan je extensies pas activeren, nadat je deze gedownload en uitgepakt hebt en daarna geupload naar je forum.

De stappen die je daarvoor moet doen zijn:

Stap 1:
Download de extensie en pak deze vervolgens op een locatie van jouw keuze uit.
Straks zul je vanuit de FTP cliënt naar deze locatie gaan om de extensie te kunnen uploaden naar de 'ext' locatie in je forum.

Stap 2:
Download, installeer en start een FTP-cliënt op, zoals het gratis 'Filezilla'.
Voeg vervolgens de site toe (bijvoorbeeld ftp.mijndomein.nl) waarop je forum te vinden is en log in op je phpbb3 forum.
Meestal heb je hiervoor een loginnaam en wachtwoord nodig, op het internet krijg je die gegevens van je (domein)provider.

Stap 3:
Open in Filezilla de hoofdmap van phpbb3 en blader daarna naar de map 'ext' en open deze.

Stap 4:
Open de uitgepakte map op de locatie waar je deze had opgeslagen en sleep deze (met inhoud) naar de reeds geopende 'ext' map in phpbb3.

Stap 5:
Controleer na verversen van de forumpagina in beheer of je de extensie al kunt zien die geactiveerd moet worden.

:idea:
Als je de extensie (nog) niet kunt zien, kan deze in de verkeerde map zitten of heeft de map de verkeerde naam in 'ext' van phpbb3.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast