Hoe kan iemand mijn pc overnemen zonder dat antivirus de indringer detecteert?

Forumregels
Gebruik sleutelwoorden in "zoeken" om onderwerpen/topics met dat sleutelwoord te vinden.
Indien bepaalde sleutelwoorden vaak voor komen, plaats dan een '*' (asterisk) voor en/of achter deze sleutelwoorden.
Anders zal de melding verschijnen dat het sleutelwoord te vaak voor komt.
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Hoe kan iemand mijn pc overnemen zonder dat antivirus de indringer detecteert?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    Mijn computer werd overgenomen, ineens bewoog de muis, webcam ging aan en antivirus waarschuwde niet voor de indringer(s)
  2. Indien van toepassing beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Sinds heel kort zijn er gebeurtenissen op mijn computer, zoals bewegende muis, webcam die aangaat, etc. terwijl de antivirus software niets detecteerde.
  3. Indien van toepassing, omschrijf huidige situatie en/of welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
    Volgens mij niets bijzonders.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
Ik zag het programma 'rats and slaves', daar schrok ik van en ben nu toch wel bezorgd of zoiets ook bij mij gaande was.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe kan iemand mijn pc overnemen zonder dat antivirus de indringer detecteert?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Een pc op afstand overnemen is al een oude techniek, TeamViewer is een programma dat daarin voorziet.
Helaas gebruikt men deze techniek ook op een negatieve manier, bijvoorbeeld met RAT (Remote Access Trojan) software.
Dat is vaak het werk van een hacker, je klikt op een link, document of foto die besmet is en zo kan men je pc overnemen.
Zonder dat je het merkt wordt er op de achtergrond malware geïnstalleerd, sommige onderdelen worden gemaskeerd zodat de antivirus software de malware niet detecteert.
Een doel kan bankgegevens, foto's of films zijn waarmee men je kan chanteren, of je pc vergrendelen, om maar enkele voorbeelden te noemen.
Want men kan je hele pc op afstand overnemen, inclusief beeld en geluid.
Om er nu achter te komen of dit bij jou het geval is, ga je op zoek naar bestanden/programma's met een rare naam.
Maar op zoek gaan naar deze software kan je beter met iemand doen die verstand van zaken heeft.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten