In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als ik dit zo lees zou ik menen dat er ergens een conflict is ontstaan in de aansturing van de USB apparaten. Wat je kunt proberen is alle niet noodzakelijke apparaten uitschakelen/afkoppelen en in apparaat beheer de installatie van alle USB apparaten ongedaan maken en daarna de machine opnieuw opstarten.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Wat je verder nog zou kunnen proberen is in apparaat beheer de installatie van zowel het onbekende USB apparaat ongedaan te maken, maar ook de installatie van de videokaart.
Kijk eens of er in audio iets van een webcam splitter zit, zou je die ook nog kunnen verwijderen.
Start vervolgens de computer opnieuw op.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik heb gedaan wat je schreef en inderdaad werd de webcam gevonden en geïnstalleerd.
Het vreemde is echter dat dit slechts een half uur werkte, waarna uit het de webcam niet meer werkte en er vervolgens weer een niet herkend USB verscheen.
Daarna heb ik de handelingen die je hiervoor beschreef nog eens herhaald, maar dat heeft niet geholpen.
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik heb de oplossing nu gelukkig gevonden.
In apparaat beheer zag ik de video adapter met zo'n klein dingetje rechts onderin staan, dus ik heb die installatie ongedaan gemaakt.

Toen heb ik in geluid gekeken naar de eigenschappen van de apparaten en zag dat er 2 apparaten waren met dezelfde instellingen.
Daarvan heb ik de instellingen bijgewerkt, zodat ik 1 apparaat als Cyberlink virtuele webcam heb ingesteld en de andere als HP webcam splitter.

Tot slot heb ik van de beide USB hoofdhubs de installatie ongedaan gemaakt en de pc opnieuw opgestart, want die gaven een onbekend apparaat aan.
Toen ik ging kijken zag ik echter geen onbekend apparaat staan.

Na het opstarten heb ik gekeken in apparaat beheer of er iets veranderd is en nu lijkt alles goed te staan.

Ik ben benieuwd of het zo blijft.
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Het heeft helaas wel tot gevolg dat het geluid op de pc niet meer werkt, maar de webcam blijft het gewoon doen en er zijn geen onbekende apparaten meer.
Een oplossing voor het geluid heb ik nog niet gevonden.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Een optie zou kunnen zijn om te upgraden naar Windows 10, aangezien de ondersteuning voor Windows 7 stopt vanaf 24 januari 2020.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast