Hoe stel je kleuren achter tekst in?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Hoe stel je kleuren achter tekst in?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik maak een document waarin ik tekst wil markeren door er achtergrond kleur in aan te brengen.
Het betreft soms meerdere regels tekst, die niet per regel ingekleurd moeten worden maar de hele alinea of een blokje tekst.
Hoe breng ik een kleur aan achter een blokje tekst?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe stel je kleuren achter tekst in?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De gemakkelijkste manier is door de tekst, waarvoor de achtergrondkleur wilt veranderen, te selecteren.
Er zijn 2 opties:
1: Je kunt elk afzonderlijk teken voorzien van een achtergrond.
of
2: Alle geselecteerde tekstregels krijgen de achtergrondkleur, vanaf begin van de tekst tot einde van de regel, zoals in een alinea.

Optie1:
----------
Achtergrondkleur wijzigen per teken gaat als volgt:
Stap 1:
Klik in het werkblad op de tab 'opmaak' en klik in het venster dat opent op de tab 'markeren'.
Stap 2:
Kies een kleur en klik op 'ok' om de wijziging toe te passen.

Optie2:
----------
Alinea achtergrondkleur wordt toegepast op de regels, vanaf het begin van de tekst, tot het einde van de regel waarin geselecteerde tekst staat.
Volg onderstaande stappen:
Stap 1:
Klik op de tab 'opmaak' en kies vervolgens 'alinea'.
Stap 2:
Klik op de tab 'achtergrond' en kies een kleur, klik daarna op 'ok' om toe te passen.
De achtergrondkleur wordt op alle regels toegepast.

Het oorspronkelijk artikel staat 'hier'.
In de eerste alinea, voor het 'teken' klopt de stap in nummer 3 niet, de tab 'achtergrond' bestaat alleen als je klikt op 'alinea'.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Libre-Office”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast