Heeft Opera net als Torch ook een soort media grabber?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Heeft Opera net als Torch ook een soort media grabber?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Momenteel gebruik ik Torch internet browser, waarin het handige gereedschap 'media grabber' zit om bijvoorbeeld YouTube video of geluidsfragmenten te kopieren.
Het probleem is alleen dat mijn antivirus scanner problemen heeft met onderdelen van Torch.
Nu ben ik in Opera op zoek naar een media grabber met minder gedoe.
Bestaat er zoiets?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Heeft Opera net als Torch ook een soort media grabber?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ja Opera heeft ook een programma dat lijkt op de media grabber van Torch, ik gebruik het al een tijdje.
De add-on heet 'grab any media', er zit ook een Engelstalig video fragment bij dat wijst hoe je kunt werken met dit add-on.

In het kort werkt het zo:
Nadat je de add-on geinstalleerd hebt, verschijnt er een blauw icoontje rechts boven in de werkbalk.
Klik met rechtermuisknop op het 'grab any media' icoon en in het menu, bovenste regel, ga met cursor op het pijltje staan en klik op 'isolate player'.
Er verschijnt een blanco venster, klik linksboven op het pijltje naar links, zodat het eerdere venster geopend wordt.
Onder de video zie je nu een aantal icoontjes (soortgelijk als waar je eerder met rechter muisknop op hebt geklikt) en kies de onderste optie hd720.
Dat is de codec die Torch ook gebruikt en wordt opgeslagen als een .mp4 bestand.
Nadat je op deze link geklikt hebt opent een venster, waarna je de locatie en de naam van het fragment kunt kiezen.
Het is dus zinvol om, voordat je op de onderste link HD 720 klikt, eerst de naam van het fragment te kopieren en daarna pas op de link te klikken.
Anders moet je de naam handmatig typen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten