Hoe verplaats ik in Windows 7 de backup naar het netwerk?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe verplaats ik in Windows 7 de backup naar het netwerk?

Ongelezen bericht door mario64 »

Wanneer ik een backup maak van Windows 7 dan kan ik die alleen op een andere partitie opslaan, omdat ik geen externe schijf heb.
Maar er is wel een locatie op het netwerk, maar er is geen keuze om de backup op een locatie op het netwerk op te slaan.
Hoe krijg ik de backup naar het netwerk verplaatst?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe verplaats ik in Windows 7 de backup naar het netwerk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Welke editie heb je van Windows 7, want er zijn verschillende edities met elk andere mogelijkheden, waarbij Home Premium een stand alone editie is voor thuis in een werkgroep maar niet in een domein.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Hoe verplaats ik in Windows 7 de backup naar het netwerk?

Ongelezen bericht door mario64 »

Het is Windows 7 Home Premium.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe verplaats ik in Windows 7 de backup naar het netwerk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Met een Home editie zijn je mogelijkheden wat beperkt, maar je kunt nog steeds (zij het met een omweg) je backup naar het netwerk zetten.
Hiervoor kan je het beste als volgt te werk gaan:
1: start op in 'veilige modus met netwerk'.
Dit doe je door de pc opnieuw te laten opstarten, meteen na het opstarten op F8 drukken, mogelijk moet je eerst het apparaat selecteren waar Windows vanaf zal starten, bevestigen door [enter] en daarna meteen opnieuw op F8 drukken. In het menu kies je voor 'veilige modus met netwerk'.

2: Eenmaal ingelogd ga je naar de locatie waar de backup is opgeslagen.
Als je een backup hebt gemaakt waarin je alle instellingen standaard hebt gelaten, zul je 2 mappen en een bestand vinden op deze opslag locatie, met de namen ( 'machine-naam', 'WindowsImageBackup' en MediaID.bin).
Maak nu eerst een map met de naam van de computer, als voorbeeld neem ik een Dell Laptop Latitude E5500 met daar op Windows 7 Home Premium NL x64. De naam van de map zou dan bijvoorbeeld worden (LT-DLE5500W7HPx64) waarbij LT staat voor laptop, D voor Dell, L voor Latitude, type E5500, W voor Windows, 7HP voor Home Premium, x64 voor cpu type. Plaats de mappen en het bestand in de map die je zojuist hebt gemaakt.

3: Verplaats naar het netwerk.
Nadat je de mappen en het bestand in de map hebt gestopt met de machine naam, kan je het bestand naar het netwerk brengen. Dat kan nu wel, omdat er geen programma meer is gekoppeld aan de bestanden.

Tip:
Maar als je ooit deze backup wilt terugplaatsen, zul je wel de correcte naam moeten opgeven voor de locatie waar de backup staat.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Windows”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast