Ik vermoed malware op mijn pc, het apparaat reageert vreemd en traag, wat nu?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
avreeken
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2018, 18:54

Ik vermoed malware op mijn pc, het apparaat reageert vreemd en traag, wat nu?

Ongelezen bericht door avreeken »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik heb het vermoeden van malware, maar ik kan niets downloaden om dat te controleren, omdat het systeem download van bepaalde programma's tegenhoudt.
  2. Besturing systeem versie/distro => Windows 10
  3. Anti malware/virus programma, updates => Sophos
  4. Indien van toepassing, een korte beschrijving (sinds) wanneer het probleem zich voordoet => Sinds vandaag kreeg ik eerst foutmeldingen over Visual Studio, daarna begon Sophos over o.a over 'claymore coinminer zcash'.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => N.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Ik vermoed malware op mijn pc, het apparaat reageert vreemd en traag, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Bij het vermoeden van malware is het belangrijk om een programma als MalwareBytes te installeren, waarmee je kunt controleren of er inderdaad sprake is van malware besmetting.
Vaak is het echter zo dat geinstalleerde malware de download van malware killers zal proberen te voorkomen.
Dit merk je bijvoorbeeld als dergelijke programma's de browser sluiten bij het downloaden van MalwareBytes, of de download wordt gesaboteerd.
In dat geval is het belangrijk om eventueel op een andere computer malware killers te downloaden en op een USB stick op te slaan.
De werkwijze en gebruikte programma's die je mogelijk zult nodig hebben kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Malware”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast