Hoe stel ik de NAS server in zodat ik ook snelkoppelingen op het bureaublad kan zetten?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
avreeken
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2018, 18:54

Hoe stel ik de NAS server in zodat ik ook snelkoppelingen op het bureaublad kan zetten?

Ongelezen bericht door avreeken »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil de NAS vanaf het Windows netwerk (pc) bereiken, bijvoorbeeld met snelkoppelingen, hoe doe ik dat?
  2. Indien van toepassing, merk, model/type en versie => Buffalo LinkStation 400
  3. Indien van toepassing, netwerk info => N.v.t
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving (sinds) wanneer het probleem zich voordoet => N.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Het besturing systeem heb ik opnieuw moeten installeren en daardoor ben ik alle instellingen kwijt. De NAS heb ik nog niet goed ingesteld staan, want ik wil de naam veranderen en er moeten ook nog wat mappen ingesteld worden voor o.a de backup.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe stel ik de NAS server in zodat ik ook snelkoppelingen op het bureaublad kan zetten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als je alle instellingen kwijt bent is er een makkelijke manier waarop je de nodige gegevens kunt vinden.
Daarvoor begin je bij de router, want de router is in je netwerk het apparaat waar alle aangesloten netwerk apparaten bekend zijn.
Hiervoor start je in Windows de 'opdrachtprompt' en voer je het volgende commando in 'ipconfig /all'
DNS en default gateway wijzen vaak naar hetzelfde IP adres, dat is meestal het adres van je router.
Dan start je een browser op en voer je het gevonden IP adres in, typt evt. een naam/wachtwoord in en je bent ingelogd.
In je lokale netwerk zie je alle aangesloten netwerk apparaten, waaronder de NAS.
Als je het gevonden hebt, open je in je browser een nieuwe pagina en voer je het IP adres of de naam van de NAS in, gevolgd door een login naam en wachtwoord.
Eenmaal ingelogd maak je de map aan die je vanuit het netwerk wilt kunnen bereiken middels een snelkoppeling.
Vergeet niet de rechten goed in te stellen, anders krijg je geen toegang tot de gedeelde mappen!
Controleer of SMB (voor Windows) ingeschakeld is voor het delen van mappen.
Als je dat gecontroleerd en ingesteld hebt, kan je op je bureaublad van je computer beginnen met een snelkoppeling te maken.
Dit begint meestal met '\\'nasnaam of IP adres'\'gedeelde mapnaam'.
Wanneer de map opent waar je de snelkoppeling naartoe gemaakt hebt, ben je klaar voor gebruik.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “NAS”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast