Hoe installeer ik meer (zoek)plugins voor qBittorrent?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe installeer ik meer (zoek)plugins voor qBittorrent?

Ongelezen bericht door mario64 »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil de zoekmogelijkheden uitbreiden voor qBittorrent, maar ik weet niet goed hoe dat werkt.
  2. Indien van toepassing, naam/versie, updates, etc. => qBittorrent, laatste versie
  3. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Nadat ik Python had geïnstalleerd voor de zoekmachine, zag ik dat er standaard al een aantal zoekplugins zijn ingesteld, maar ik wil er meer.

    Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Momenteel is het zoeken te beperkt, maar na het lezen van de handleiding begrijp ik nog steeds niet hoe het werkt.
    ► Laat Spoiler zien
    [/size]
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe installeer ik meer (zoek)plugins voor qBittorrent?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het installeren van nieuwe zoekplugins gebeurt bij qBittorrent in 2 stappen, de download en opslaan, daarna het toevoegen.
De meest gebruikte plugins worden weergegeven en zijn geschreven in Python.

Deel 1:
Voor het opslaan van de zoek plugins doe de volgende stappen:

Werk vooraf:
Maak een map met de naam 'zoekpluginsqbittorrent', zodat je weet wat het is en waar het voor dient.
Start qBittorrent op en klik in het programma boven in de werkbalk op de tab 'beeld', klik in het menu op 'zoekmachine'.
Je ziet dat er naast 'overdrachten' een tab met de naam 'zoeken' is bij gekomen.

Stap 1:
Klik, met de rechter muisknop, op het icoon met de groene pijl die naar beneden wijst.

Stap 2:
Klik in het menu dat verschijnt op 'koppeling opslaan als'.
Er opent een venster waar je de locatie kunt kiezen om de plugin op te slaan.

Stap 3:
Druk op de 'end' toets (om de naam te behouden) en typ vervolgens '.py'.
Voorbeeld 'bestandsnaam.py'.

Stap 4:
Wijzig de instelling in 'opslaan als' van tekstdocument naar 'alle bestanden'.

Stap 5:
Kies de locatie waar je de plugin(s) wilt opslaan.

Stap 6:
Klik daarna op de 'opslaan' button.

Deel 2:
Voor het toevoegen aan de zoekmachine doe de onderstaande stappen.

Stap 1:
Klik eerst op de tab 'zoeken' en daarna rechts onderin het venster op de button 'zoekplugins'.
Er opent een nieuw venster.

Stap 2:
Klik op de button 'een nieuwe installeren'.
Opnieuw opent er een venster.

Stap 3:
Klik op de button 'lokaal bestand' om te gaan naar de bron van zoekplugin.

Stap 4:
Zoek de locatie waar je de map hebt gemaakt met de naam 'zoekpluginsqbittorrent' en klik er op.
Als je meerdere plugins hebt gedownload, zie je nu een lijst van bestanden met de '.py' extensie.

Stap 5:
Klik op de plugin die je wilt toevoegen aan de 'geïnstalleerde zoekplugins:'
Je kunt ook meerdere plugins tegelijkertijd toevoegen door de 'ctrl' toets ingedrukt te houden en meerdere selecties aan te klikken. Laat de 'ctrl' toets los als je klaar bent met kiezen.

Gewoon om zeker te zijn kan je qBittorrent opnieuw opstarten en daarna torrent bestanden zoeken die je wilt downloaden.
Dat is alles.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Torrent, eMule, Kazaa (fasttrack), Freenet”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten