Hoe krijg ik in VirtualBox virtuele machines terug na herinstallatie Windows 10?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe krijg ik in VirtualBox virtuele machines terug na herinstallatie Windows 10?

Ongelezen bericht door mario64 »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Na herinstallatie Windows 10 wil ik Windows XP virtueel in VirtualBox terugzetten om met een oudere scanner te werken.
  2. Indien van toepassing, merk/versie 32-64bit => N.v.t
  3. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => N.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Ik heb Windows 10 Home x64 opnieuw moeten installeren, maar VirtualBox moest ik ook opnieuw installeren. De map met drivers voor de oude scanner die in C:\ root stond heb ik naar een andere schijf gekopieerd. Hoe krijg ik nu mijn Windows XP virtueel terug en hoe krijg ik ook die scanner beschikbaar in Virtuele Windows XP?

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik in VirtualBox virtuele machines terug na herinstallatie Windows 10?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Na de complete installatie van VirtualBox inclusief 'extension pack' kan je eerst proberen om een virtuele machine toe te voegen vanuit de locatie waar je alle virtuele machines bewaart, standaard staan die in VBox/VirtualBox VMs.
Zorg ook dat de map met drivers voor oudere hardware teruggezet wordt in de root C:\
Als je de machine niet kunt toevoegen, kan je een nieuwe machine toevoegen met een bestaande virtuele schijf die je vanaf dezelfde locatie haalt VBox/VirtualBox VMs.
Daarna moet je in de eigenschappen van die nieuwe machine kijken onder de tab 'USB' of het scan apparaat is gekoppeld door het toe te voegen.
Wanneer dat allemaal is gebeurd, kan je de virtuele machine opstarten en even (10 tellen) de stroom onderbreken voor de scanner, zodat deze opnieuw gevonden wordt in het virtuele systeem.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Virtueel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten