Bij systeem herstel heb ik CD/DVD nodig, hoe krijg ik dat op USB?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Bij systeem herstel heb ik CD/DVD nodig, hoe krijg ik dat op USB?

Ongelezen bericht door mario64 »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Tijdens systeem kopie backup van Windows 10 'op de Windows 7 manier' wordt aangegeven dat je een systeem herstelschijf moet maken. Maar ik krijg alleen de optie CD/DVD, maar ik wil het als image voor een opstartbaar USB medium gebruiken. Hoe moet ik dat doen?
  2. Relevante gegevens, distro, updates, etc. => Windows 10 backup op 'Windows 7 manier'.
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Als de backup bijna klaar is komt de melding dat je CD of DVD moet hebben om een systeem herstelschijf te maken.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Ik kan alleen een backup maken, maar geen systeem herstelschijf maken omdat ik geen CD/DVD heb. Ik wil een image maken dat van USB opstart.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Bij systeem herstel heb ik CD/DVD nodig, hoe krijg ik dat op USB?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als je een (herbeschrijfbare) CD/DVD hebt, kan je van de inhoud met het programma ImgBurn een (opstartbaar) image maken.
In het artikel wordt een USB medium als voorbeeld genomen, maar de procedure blijft gelijk voor andere media zoasl CD of DVD.
Hoe je dat doet, wordt 'hier' weergegeven.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Bij systeem herstel heb ik CD/DVD nodig, hoe krijg ik dat op USB?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Met een herstelstation kun je problemen met jouw pc analyseren en oplossen, zelfs als de pc niet opstart.
Als je een herstelstation wilt maken, heb je niet meer nodig dan een USB-station (minimaal 8GB).

Stap 1:
Zoek op de taakbalk in het vergrootglas naar 'een herstelstation maken' en selecteer de optie.
Je kunt daar ook op deze manier komen:
'Het actie centrum', klik op icoon 'bijwerken .. beveiliging', daarna in linker kolom klik 'backup', klik in middelste kolom op 'meer opties', klik op 'zie geavanceerde instellingen', in het venster dat opent kies 'herstel', onder hulpprogramma's voor geavanceerd herstel kies 'Een herstelstation maken'.
Mogelijk wordt je gevraagd het beheerderswachtwoord op te geven of jouw keuze te bevestigen.

Stap 2:
Controleer in het hulpprogramma eerst of 'Maak een back-up van de systeembestanden naar het herstelstation' is geselecteerd en selecteer vervolgens 'Volgende'.

Stap 3:
Sluit een USB-station aan op jouw pc en selecteer 'Volgende' > 'Maken'.
Er moet een groot aantal bestanden worden gekopieerd naar het herstelstation, dus dit kan even duren.

Stap 4:
Nadat de bestanden zijn gekopieerd, wordt mogelijk de koppeling 'De herstelpartitie verwijderen' weergegeven in het laatste venster. Als je schijfruimte op jouw pc wilt vrijmaken, klik je op de koppeling en selecteer je 'Verwijderen'. Als je dit niet wilt, selecteer je 'Voltooien'.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Windows”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten