Mijn Lenovo x220 Thinkpad is zo traag, wat is er aan de hand?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wanda

Mijn Lenovo x220 Thinkpad is zo traag, wat is er aan de hand?

Ongelezen bericht door Wanda »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Deze laptop heb ik gekregen, maar er lijkt wat mis te zijn met die machine omdat hij zo traag is.
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Professional
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Als ik iets wil uitvoeren duurt dat vreselijk lang.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Mijn Lenovo x220 Thinkpad is zo traag, wat is er aan de hand?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Traagheid kan allerlei oorzaken hebben.
Meestal begin je in een onderzoek naar de oorzaak bij de systeemapparaten.
Je kijkt in 'apparaat beheer' of er onbekende apparaten zijn die nog moeten worden voorzien van stuurprogramma's, de zogenaamde drivers.
Als er onbekende apparaten zijn, ga je naar de site van het computermerk en zoekt naar het type van jouw computer.
In jouw geval ga je naar de site van Lenovo en zoekt naar het type 'x220', het zoeken naar stuurprogramma's wordt op de site van de verschillende computermerken ook geautomatiseerd.
Hiervoor moet je dan een pakket installeren, zodat er vanaf de site een scan gemaakt wordt op je pc van de missende stuurprogramma's die je vervolgens kunt laten installeren.
Ook kan je eens kijken of er programma's zijn geïnstalleerd die je niet of niet meer gebruikt, in dat geval kan je deze beter verwijderen.
Het is zinvol om anti virus software te installeren en up to date te houden, net als antimalware zoals Malwarebytes, dit voorkomt de meeste vormen van malware.
Als dat klaar is, kan je in de eigenschappen van je harde schijf kijken of en wat er veilig verwijderd kan worden.
Je kunt de schijf laten opschonen door naast de standaard instellingen, ook bijvoorbeeld de map met tijdelijke bestanden te legen.
Tot slot kan je nog kijken of er problemen zijn met de systeem instellingen, hiervoor kan je een scan laten uitvoeren die je met 'admin rechten' moet uitvoeren.
Deze scan voer je uit in de 'opdracht prompt', het commando voor de scan is 'sfc /scannow' en werkt vanaf Windows 7.
De scan kan enige tijd in beslag nemen, zo rondom 20 minuten ongeveer.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten