Hoe wijzig ik het wachtwoord van Hotmail op mijn smartphone?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wanda

Hoe wijzig ik het wachtwoord van Hotmail op mijn smartphone?

Ongelezen bericht door Wanda »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Omdat ik de login gegevens kwijt was en vernieuwd heb, moet ik dit nu ook op mijn smartphone uitvoeren. Maar ik heb dit zelf nog niet eerder gedaan.
  2. Indien van toepassing, SoHo/bedrijfsnetwerk => n.v.t
  3. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Omdat het wachtwoord voor mijn Hotmail account is gewijzigd kan ik op mijn smartphone geen mail meer ontvangen. Het wachtwoord moet aangepast worden.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe wijzig ik het wachtwoord van Hotmail op mijn smartphone?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Allereerst kan je via de app op je smartphone niet je login gegevens wijzigen, meer daarover kan je 'hier' vinden.
Daarnaast is het veiliger om je mail rechtstreeks via de server op het internet te benaderen en blijft de mail op de server staan.
Ik raad je dan ook aan om op je mailbox in te loggen via het internet met een browser (Internet Explorer of Firefox) op 'live.nl', ofwel outlook.com.
Daar wordt je gevraagd om je login naam met wachtwoord in te vullen, waarna je wordt doorgestuurd naar je mailbox.
Op de vraag om je wachtwoord voor het inloggen op je mailbox te onthouden kan je dat met 'ja' bevestigen.

Maar in antwoord op je vraag hoe je het wachtwoord van je Hotmail adres kunt resetten, kan ik je melden dat je op de link moet klikken waar staat dat je jouw wachtwoord bent vergeten.
Dan krijg je een pagina te zien waarin je relevante gegevens moet invullen, waaronder een e-mail adres (bijvoorbeeld je ziggo e-mail adres) waarop men contact met je kan opnemen om je wachtwoord te resetten.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Wanda

Re: Hoe wijzig ik het wachtwoord van Hotmail op mijn smartphone?

Ongelezen bericht door Wanda »

Op mijn mobiel kan ik wel nog steeds bij mijn Hotmail adres, ondanks dat ik er nog geen wachtwoord van heb, maar van mijn Ziggo mail account heb ik ook nog geen wachtwoord.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe wijzig ik het wachtwoord van Hotmail op mijn smartphone?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Da's niet best, maar dan doen we het als volgt ....
Om straks toch bij je e-mail van je Ziggo account te kunnen komen, moet je eerst 2 stappen doen.

Belangrijk:
Nu kan je (op de smartphone) nog bij je Hotmail.
Dit zal niet meer lukken als je eerst het wachtwoord voor je Hotmail mailbox zou resetten.

De eerste stap
Het wachtwoord resetten van je Ziggo web mailbox, voor het ontvangen van de Ziggo web mailbox gegevens voer het e-mail adres van Hotmail in.
Want vooraf gaf je al aan dat je op je smartphone wel nog toegang hebt tot je Hotmail, dus gebruiken we nu eerst je Hotmail account om de Ziggo gegevens te ontvangen.
Na ontvangst van je Ziggo mailbox gegevens in je Hotmail account op je smartphone, log je eerst in op je Ziggo webmail om instellingen aan te passen.
Ga vervolgens in 'instellingen' van je Ziggo mailbox en plaats het vinkje in het vakje zodat het originele bericht op de Ziggo mailserver blijft staan.

:!:
Als je in de Ziggo mail account vergeet het vinkje te zetten voor het origineel op de Ziggo mailserver te bewaren, zal het eindigen in de Hotmailbox, waar je niet meer bij kunt na de wachtwoord reset voor je Hotmail mailbox.

De tweede stap
In 'doorsturen ...' het e-mail adres intypen van je Hotmail account, waar al je mail uit de Ziggo web mailbox terecht zal gaan komen.
Je krijgt in je Hotmail mailbox (op je smartphone) een link waarin je een nieuw wachtwoord kunt instellen voor je Ziggo mailbox.

:idea:
Sla de login gegevens (bij voorkeur op USB media) op, kopieer je het nieuwe wachtwoord vervolgens in het venster waarin je het nieuwe wachtwoord kunt instellen.
Hiermee voorkom je afwijkingen en/of schrijffouten waarna je niet in kunt loggen of na herhaald proberen iemand het wachtwoord van je kan afkijken en zo ongevraagd in je mailbox kan komen.

Tot slot test je of het e-mail vanuit de Ziggo mailbox naar Hotmail wordt doorgestuurd, dit doe je door in je Ziggo webmail account een bericht te versturen naar jezelf (Ziggo e-mail adres) en vervolgens controleert of het kopie in je Hotmailbox is terecht gekomen.
Als je test bericht succesvol is aangekomen in je Hotmail account, kan je voor het resetten van het wachtwoord van je Hotmail account dezelfde handelingen verrichten waarbij je het Ziggo e-mail adres gebruikt voor de reset gegevens van het Hotmail wachtwoord.

:idea:
Wanneer je het wachtwoord hebt gereset is het advies om in te loggen op je Hotmail account via een browser zoals Firefox voor een beveiligde webmail verbinding.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Wanda

Re: Hoe wijzig ik het wachtwoord van Hotmail op mijn smartphone?

Ongelezen bericht door Wanda »

Ik heb de 'wachtwoord reset' link in de Ziggo mailbox (op de laptop) gevonden en ik heb het wachtwoord intussen succesvol kunnen veranderen.
Vervolgens heb ik op de laptop een andere browser opgestart om de Hotmail mailbox te openen.
Eerst kreeg ik de foutmelding dat ik het verkeerde wachtwoord zou hebben ingevuld en daarna nog eens dat iemand vanuit Zweden in mijn mailbox wilde inloggen.
Mijn Hotmail mailbox is nu vergrendeld, ook op de smartphone kan ik nu niet meer bij mijn Hotmail.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe wijzig ik het wachtwoord van Hotmail op mijn smartphone?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Vreemd ...
Maak hiervoor even een nieuwe vraag, want je vorige vraag hebben we nu succesvol afgehandeld.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast