Ik heb net een nieuwe pc, hoe wijzig ik de naam van de gebruiker en home folder?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
r.schippers
Zodiac:

Ik heb net een nieuwe pc, hoe wijzig ik de naam van de gebruiker en home folder?

Ongelezen bericht door r.schippers »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Tijdens de installatie moet je een Windows account invoeren/maken, die gebruikersnaam en de mapnaam wil ik in gebruikers groep graag veranderen. Maar dat lukt niet op de Microsoft XP manier, door na het uitloggen van de gebruikersaccount vanuit de beheerder account gewoon de gebruikersnaam en map te wijzigen.
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Home
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Ik wil de Microsoft account wijzigen naar een lokale account met admin rechten.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Na de installatie wil ik de gebruiker(snaam) veranderen en de account wijzigen naar een lokale gebruiker.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Ik heb net een nieuwe pc, hoe wijzig ik de naam van de gebruiker en home folder?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik zou beginnen met het maken van een backup, voor het geval dat het fout gaat, dan kan je alles terugzetten.
Daarna kan je in 'gebruikers' de naam van de account veranderen, van de Microsoft account naar de lokale account, maar de homefolder blijft de oorspronkelijke naam behouden.
Deze is namelijk aan OneDrive gekoppeld.
Dat betekent automatisch ook dat je een foutmelding gaat krijgen op het moment dat je de naam van de gebruikers home folder gaat wijzigen.

Er is een manier om dit probleem te omzeilen, volg onderstaande stappen:

1. Log in met een andere administratieve account.

:!: Als je de verborgen administrator account niet geactiveerd hebt, zul je eerst een (tijdelijke) administratieve account moeten maken.

2. Ga naar C:\gebruikers\ map en hernoem sub map met de originele gebruikersnaam naar de nieuwe gebruikersnaam.
3. Ga naar het register (via regedit) en pas de registerwaarde in ProfileImagePath aan naar het nieuwe pad naam.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\<User SID>\

Tot slot wil ik je wellicht ten overvloede erop wijzen dat het verkeerd gebruik van register editor kan leiden tot ernstige problemen met je computer.
Het oorspronkelijk (Engelstalig) document kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
r.schippers
Zodiac:

Re: Ik heb net een nieuwe pc, hoe wijzig ik de naam van de gebruiker en home folder?

Ongelezen bericht door r.schippers »

Ik blijf idd die foutmelding van OneDrive zien.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als je geen tijdelijke account wilt maken met beheer rechten, dan kan je ervoor kiezen om de verborgen Admin account te activeren.
Klik 'hier' om de stappen te volgen waarmee je de tijdelijke admin account activeert/deactiveert.
:!: Vergeet niet om deze account ook weer uit te schakelen als klaar bent met de administratieve werkzaamheden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”