Hoe open ik een .bin bestand?

Hier komen alle computer gerelateerde vragen die niet in een andere categorie passen.
Forumregels
In dit forum mag jij jezelf voorstellen, of als je in de andere fora geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, die vraag in dit forum stellen.
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe open ik een .bin bestand?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.
  1. Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  2. Typ waar je vraag over gaat => Ik heb .bin bestanden waar ik niets mee kan, maar ik begreep dat je deze kunt converteren naar ISO formaat.
  3. Vermeld relevante gegevens, bijvoorbeeld besturing systeem zoals Windows editie of Linux distro, updates, e.d => Windows 10
  4. Indien van toepassing, naam/versie, e.s => Geen idee.
  5. Indien van toepassing, automatische of handmatige installatie => n.v.t
  6. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => .bin bestanden zijn zo in Windows niet echt bruikbaar.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe open ik een .bin bestand?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Heb je een oud image-bestand gedownload van een stuk software, of een game uit vervlogen tijden, dan wil je weten hoe je dergelijke bestanden kunt openen.
Het BIN-formaat is een ouder bestandstype, dat alle informatie bevat van een originele CD of DVD.
Om dergelijke bestanden te kunnen gebruiken, zal je deze naar een schijf moeten branden, of middels een mount in een virtuele schijf plaatsen.
Zoek de juiste bestanden bij elkaar.
Als je probeert om het BIN-bestand te branden op een CD of DVD, dan heb je vaak ook het CUE-bestand nodig dat erbij hoort.
Beschik je wel over het BIN-bestand, maar je kunt het CUE-bestand niet vinden, dan kun je er ook één maken.
Open Kladblok en voer het volgende in:

FILE "filename.bin" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00


Verander “filename.bin” in de bestandsnaam van de BIN die je probeert te branden.
Laat de aanhalingstekens staan.
Bewaar het bestand naar dezelfde map als het BIN-bestand.
Het CUE-bestand moet exact dezelfde naam hebben als het BIN-bestand, behalve dan met de uitgang CUE.
Klik op Bestand en daarna op Opslaan als.
Klik op het uitklapmenu “Opslaan als type” en selecteer Alle bestanden.
Geef het bestand een .CUE extensie.

De oorspronkelijke Nederlandstalige (Wiki)site kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe open ik een .bin bestand?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als alternatief kan je ook overwegen om het huidige bestand te converteren naar een digitaal image bestand dat je in de nieuwere Windows versies kunt koppelen en afspelen, je hebt hier GEEN fysieke CD/DVD-rom drive voor nodig.
In het huidige formaat kan je het bestand alleen branden op een CD/DVD, hiervoor heb je WEL een CD/DVD-drive nodig.
Voor het converteren heb je een (gratis) programma nodig dat je huidige (oude) image bestand, omzet naar een zogenaamd ISO image.

Downloadlocaties:
WinIso kan je 'hier' vinden.
WinBin2Iso kan je 'hier' vinden.

Klik 'hier' voor het oorspronkelijk artikel over 'verschillende bin conversie gereedschappen', maar de site is wel Engelstalig.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten