Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Als ik, na het upgraden van mijn forum, het adres intyp waar het forum staat, dan zie ik alleen een wit venster. Wat is er mis?
  2. Vermeld relevante gegevens, bijvoorbeeld merk, besturing systeem als Windows editie of Linux distro, updates, e.d => phpBB3
  3. Indien van toepassing, versie, e.d => 3.3.0
  4. Indien van toepassing, infrastructuur, e.d => gehoste site met geïntegreerd forum.
  5. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Na de upgrade zie ik alleen een wit venster op het adres van het forum.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => upgrade van phpBB3 v3.2.8 naar 3.3.0

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het kan erop wijzen dat er instellingen niet goed staan, maar probeer je forum eens met een andere zoekmachine op te starten.
Als dat niet lukt, zit er niets anders op dan een backup terug te zetten.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Wat is nu de stand van zaken?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door mario64 »

In Firefox kreeg ik geen melding, het venster bleef gewoon leeg.
Toen ik mijn forum probeerde te bereiken met MS Edge kreeg ik een 'http 500' melding.
De webpagina, dus het forum, lijkt niet bereikbaar.
Dus heb ik de hostprovider gevraagd hoe ik de backup moet terugzetten en dat heb ik dan ook gedaan.
Daarna was het forum wel weer beschikbaar en verschenen er YAML gerelateerde fouten die ik moet corrigeren.
Hoe moet ik die corrigeren??
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Deze kan je alleen corrigeren door met de FTP client naar de locatie te gaan die in de YAML foutmelding staat.
Op het bestand dat er staat klik je met rechter muisknop en in het menu kies je voor bewerken/lezen, waarna je mogelijk gevraagd wordt met welk programma je dit bestand wilt openen.
Kies hier, indien je dat geïnstalleerd hebt, voor Notepad++ en anders voor 'kladblok'.
Er staat dat je in het document regels tussen quotes (') moet plaatsen.
Dus 1 quote aan het begin van de regel maar na het koppelteken (-) en 1 keer meteen achter het laatste woord of punt.
Het ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:

- 'de tekst ... enz.'

De rest moet je ongewijzigd laten.
Daarna sla je het bestand op, zonder de naam ervan te wijzigen, bijvoorbeeld op het bureaublad.
Met de FTP client ga je dan naar het bureaublad om het gewijzigde bestand terug te zetten waar je het vandaan hebt gehaald.
Bij de vraag of je het bestand moet overschrijven, vink je 'alleen in deze wachtrij' aan.
Mogelijk zal je deze handeling ook bij andere extensies moeten uitvoeren.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ok, ik heb dat overal gedaan waar YAML de foutmeldingen gaf en vervolgens werden alle extensies weer ingeschakeld.
Maar als ik dan terugga naar het forum, dan zie ik weer opnieuw een wit venster.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het lijkt er op dat er toch ergens iets mis gaat in de extensies.
Wat je dan het beste kan doen is de extensies allemaal opnieuw uitschakelen en daarna 1 voor 1 opnieuw inschakelen en elke keer dat je een extensie inschakelt ook controleren of het forum beschikbaar blijft of dat het venster weer leeg is.
Alleen zo kan je de extensie(s) vinden waardoor dit gebeurt dat het forum niet beschikbaar is.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik heb gedaan wat je schreef en ik heb een extensie gevonden die zo op het oog in orde lijkt, want het wordt automatisch geupate.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom is mijn phpBB3 forum na upgrade 3.2.8 naar 3.3.0 niet meer beschikbaar?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Met wat zoekwerk heb ik een extensie gevonden waarmee je ingeschakelde extensies kunt controleren op fouten.
Ik verwacht dat er in die extensie toch een fout zit en deze moet eerst opgelost worden.
De download van die extensie vindt je 'hier'.
De extensie moet je uitpakken zoals alle andere ook, daarna met de FTP client uploaden, installeren en activeren.
Daarna kan je vanuit het beheer paneel naar de extensie om te zien welke extensies nog fouten bevatten.
Als je klikt op de extensie, zie je waar de fouten in de extensies staan die je ingeschakeld hebt staan.
Deze fouten moet je eerst herstellen door de gevraagde bestanden naar je computer te downloaden, aan te passen en daarna weer terugplaatsen waar ze stonden en het origineel overschrijven met het aangepaste bestand zoals je dat al eerder hebt gedaan.
Mogelijk dat je problemen daarna zijn opgelost.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast