Waarmee begin je om een nieuwe pc te bouwen?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarmee begin je om een nieuwe pc te bouwen?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil graag een nieuwe pc bouwen, kan ik onderdelen samenstellen m.b.v een site? De harde schijf en CD/DVD-rom heb ik zelf nog.
  2. Hardware gegevens, zoals (moederbord/geheugen/processor) merk/type, form factor, model en versie => Voorkeur Asus moederbord en Intel processor.
  3. IDE/SATA/ISA/PCI-e, USB en versie => n.v.t
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf recent aangebrachte wijzigingen => n.v.t

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarmee begin je om een nieuwe pc te bouwen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik vind het belangrijk om op een specifieke volgorde te werk te gaan.
De site die ik gebruik om al mijn onderdelen te zoeken heet 'pcpartpicker'.
In mijn geval heb ik al een kast, dus die hoef ik niet aan te schaffen.

:arrow: Alle onderdelen kopieer en plak ik in een 'kladblok' document, om op 'tweakers.net' de bijhorende prijzen te zoeken zodat ik weet wat de machine gaat kosten.

Stap 1:
Allereerst zoek ik de processor die ik graag wil gebruiken, het systeem kan vervolgens geheel er omheen bouwen.
Hier ga ik eerst de processor zoeken die ik wilde inzetten.
Vaak staat daar ook al aangegeven wat het maximum aan geheugen is dat wordt ondersteund.
Onderin de pagina staat een aantal links, zoals eerst die van de bijpassende koelers en het bijbehorende moederbord.

Stap 3:
Na de processor keuze heb ik bijpassende koeling nodig, hiervoor klik ik eerst op de link voor passende koeling van mijn processor.
Koeling is zeer belangrijk voor het functioneren van je processor, het is daarom verstandig eerst te kijken wat aangeraden koeling is.

Stap 3:
Na het kiezen van de processor koeling, kan ik naar een 'bijpassend moederbord' gaan.
Bij de keuze van het moederbord is belangrijk dat ik het volume kan inzetten dat ik voor de te bouwen pc in gedachten heb.
Als voorbeeld neem ik 64GB aan geheugen, dus zoek ik een moederbord waar ik minimaal dat volume op kwijt kan.
:idea: Daarna kan ik onderin de pagina weer een aantal links vinden naar onderdelen die nog nodig zou kunnen hebben.
Maar ik zoek bijvoorbeeld voor een passende voeding en daarna nog evt. een CD/DVD-Rom drive.

Stap 4:
Na het geheel ook voorzien te hebben van een bijpassende voeding, kan ik evt. nog een CD/DVD-Rom drive uitkiezen.
Aangezien veel vanaf USB wordt aangeleverd of rechtstreeks van het internet, heb je eigenlijk geen brander nodig, tenzij je CD's of DVD's gebruikt.

Stap 5:
Nadat ik alles bij elkaar heb gezocht wil ik natuurlijk weten wat de te bouwen computer gaat kosten.
Op 'tweakers.net' staan de bijhorende prijzen van alle onderdelen.
Hiervoor kan ik in Windows gewoon de rekenmachine opzoeken en de prijzen van alle onderdelen bij elkaar optellen
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast