Microfoon van mijn laptop doet het ineens niet meer, wat nu?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
r.schippers
Zodiac:

Microfoon van mijn laptop doet het ineens niet meer, wat nu?

Ongelezen bericht door r.schippers »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder waar je vraag over gaat met relevante details
  1. Vandaag doet de microfoon het ineens niet meer, ik kan anderen wel horen, maar de anderen mij niet.
  2. n.v.t
  3. Bij het gebruik van de chat of Messenger werkt de microfoon aan mijn kant niet.
  4. n.v.t
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Microfoon van mijn laptop doet het ineens niet meer, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Er zijn verschillende manieren om dit probleem aan te pakken.
Allereerst zou ik in de systeemwerkbalk op het bureaublad controleren of het apparaat juist is ingesteld.
Want soms kan het verkeerde uitvoerapparaat zijn geselecteerd, door dit te wijzigen blijkt het apparaat dat het eerst niet deed ineens weer wel te werken.

Maar zeker in Windows 10 worden ook stuurprogramma's geinstalleerd, maar helaas vaak niet voor de oudere systemen.
Wat je dus allereerst kunt doen is Windows op updates laten zoeken en deze laten uitvoeren.

Mocht je probleem daar niet mee verholpen zijn kan je in apparaat beheer het betreffende apparaat verwijderen en daarna de computer opnieuw opstarten.
Daarna wordt het apparaat bij het opnieuw opstarten opnieuw gevonden en geconfigureerd.

Als ook dat niet werkt kan je bij de fabrikant a.d.h.v product naam/nummers ook stuurprogramma's vinden en downloaden, daarna installeren.

Wil je eens laten weten of je iets aan deze antwoorden hebt?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”