Waarom kan ik een (geupload) extensie niet vinden?

Hier komen alle computer gerelateerde vragen die niet in een andere categorie passen.
Forumregels
In dit forum mag jij jezelf voorstellen, of als je in de andere fora geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, die vraag in dit forum stellen.
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom kan ik een (geupload) extensie niet vinden?

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord: Via FTP-client heb ik een extensie geupload naar 'ext' map in phpbb3, maar de extensie kan ik niet vinden.
  2. Indien van toepassing merk en versie.
    Antwoord: phpBB3, laatste versie.
  3. Indien van toepassing besturing systeem (Linux/Mac/Windows).
    Antwoord: DSM 6.x
  4. Indien van toepassing beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord: Na extensie upload kan ik de extensie niet vinden om deze in te schakelen.
  5. Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord: Ik heb deze geupload zoals de andere extensies ook, maar deze kan ik niet terugvinden.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik een (geupload) extensie niet vinden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Meestal vindt je na het uitpakken van een extensie een mapje met de naam van de maker met de extensie naam en evt. versie nummer.
Als je deze map opent, zit er vaak een map met de naam van de maker in.
Wanneer je de map opent kom je de map tegen met de naam van de extensie.
In dat mapje zitten meerdere bestanden.

Het is belangrijk om de map met naam van maker (met daarin alleen de map met extensienaam) te uploaden met FTP-client naar map met naam 'ext' in root van phpbb3 map.
In 'ext' map komt dus alleen de map met naam maker, in die map zit alleen map met extensienaam.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom kan ik een (geupload) extensie niet vinden?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik heb al gevonden waar het probleem zit.

De map met naam van de maker heb ik idd geupload naar 'ext' map in phpbb.
Maar in die map zat niet de extensiemap, maar de map met opnieuw naam van de maker en daarin pas de map met naam van de extensie.
Toen heb ik map met 'extensienaam' naar map met naam maker verplaatst en de andere map verwijderd.
Daarna heb ik nog eens gekeken en toen heb ik de extensie gevonden en ingeschakeld.

Bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast