Draadloze printer voert geen print opdrachten uit, wie kan me helpen?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Draadloze printer voert geen print opdrachten uit, wie kan me helpen?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik heb een nieuwe draadloze printer aangeschaft, maar print opdrachten worden niet uitgevoerd.
Wie kan me helpen?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Draadloze printer voert geen print opdrachten uit, wie kan me helpen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Probeer eerst eens een testpagina af te drukken.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Draadloze printer voert geen print opdrachten uit, wie kan me helpen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als een testpagina niet wordt afgedrukt, bestaat de kans dat de printer niet met het draadloze netwerk is verbonden.
Om de instellingen opnieuw te configureren hebben we gegevens nodig, zoals de IP-range(IP-adres, subnet masker, gateway en DNS), het kanaalnummer (1 - 13), SSID en wachtwoord van het draadloze netwerk.

We beginnen met de IP-range van het netwerk, bijvoorbeeld: 192.168.0.0 en subnet masker: 255.255.255.0 en de default gateway: 192.168.0.1.
Dan het kanaal (1 -13) en het protocol dat er wordt gebruikt, bijvoorbeeld b/g of n.

Het IP-adres kan je in Windows met het commando "ipconfig /all" vinden.
In het resultaat zie je het IP adres en het subnet masker van de computer, de gateway en dns.
Deze gegevens kan je straks gebruiken bij het instellen van de printer.
Wanneer je in Windows rechts onderin de system tray op het draadloze netwerk icoon klikt, kan je soms naburige draadloze netwerken detecteren en weergeven met de kanaal instelling.
Maar er zijn ook gratis programma's met deze functionaliteit.
Om overlap te voorkomen passen we de 1 - 5 - 11 methode toe, daarmee is de overlap zo klein mogelijk.
Stel vast welk protocol er op de netwerk kaart gebruikt wordt, bijvoorbeeld b/g of n.
Als de computer, de router en de printer allen het "n" protocol ondersteunen dan stellen we dat eerst in op de computer.

Open een internet browser en typ het IP-adres van de router in de adresbalk van de browser.
Het IP adres met de login gegevens staan vaak op de verpakking en/of op de router zelf.
Log in met de gegevens van de beheerder.
Stel eerst vast welk protocol er gebruikt wordt, bijvoorbeeld b/g of n.
Als de computer, de router en de printer allen het "n" protocol ondersteunen dan stellen we dat eerst in op de router.

Sluit de printer aan op de voeding.
Voor de toegang op het draadloze netwerk heb je de IP-range of adres, een SSID en een WPA of WPA2-PSK wachtwoord nodig.
Stel vast welk protocol de printer ondersteunt, bijvoorbeeld b/g of n protocol.
Als de computer, de router en de printer allen het "n" protocol ondersteunen dan stellen we dat eerst in op de printer.

Op de printer stellen we de IP range in, SSID en wachtwoord van het draadloze netwerk.
De IP range, bijvoorbeeld: 192.168.0.0 en subnet masker: 255.255.255.0 en tot slot de default gateway: 192.168.0.1
Het SSID en het wachtwoord voor het draadloze netwerk, deze gegevens staan vaak op de router.
Sluit dan een USB kabel aan op de printer en de computer.
Plaats de CD-Rom met printer software in de drive en installeer de printer software.
De printer zal worden herkend en gekoppeld, waarna de USB kabel kan worden verwijderd.
Controleer of de printer als standaard printer is ingesteld.
Blader in de eigenschappen van de printer door de verschillende instellingen.

Daarna willen we een testpagina afdrukken.
Als dit lukt is de installatie geslaagd.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast