Waarom kan ik sommige afbeeldingen wel kopiëren, maar niet plakken in bijvoorbeeld Word?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Waarom kan ik sommige afbeeldingen wel kopiëren, maar niet plakken in bijvoorbeeld Word?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    Soms kan ik een afbeelding wel kopiëren van een locatie, maar als ik die dan plak in bijvoorbeeld Word, dan zie ik alleen een leeg vak.
    Indien van toepassing
  2. Welke versie Windows.
    Antwoord:
    10
  3. 32/64-bit.
    Antwoord:
    n.v.t
  4. Beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Als ik een afbeelding kopieer en vervolgens wil plakken in een document, dan zie ik alleen een leeg vak waar de afbeelding zou horen staan.
  5. Beschrijving huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik sommige afbeeldingen wel kopiëren, maar niet plakken in bijvoorbeeld Word?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Daar is een trucje voor.
Nadat je de afbeelding in het klembord hebt gekopieerd, om in bijvoorbeeld Word te plakken dan zie je idd soms alleen een vakje waar de afbeelding had moeten staan.
Maar de afbeelding zit nog steeds in het klembord en kan je de afbeelding eerst plakken in Paint en dan is de afbeelding wel zichtbaar.
Daarna kan je de afbeelding in Paint selecteren en kopiëren, om vervolgens te plakken op de locatie waar je het wilde hebben.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Faroud
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2022, 17:03

Re: Waarom kan ik sommige afbeeldingen wel kopiëren, maar niet plakken in bijvoorbeeld Word?

Ongelezen bericht door Faroud »

Afbeeldingen in Word

Voeg aan Word-documenten allerlei afbeeldingen of foto's toe. Bijvoorbeeld om de tekst op te leuken of ter verduidelijking. Na het invoegen staan deze helaas wel op de verkeerde plek. Onhandig! Verplaats 'm in dat geval.
Afbeelding verplaatsen

Klik op de afbeelding.
Klik bovenaan op het tabblad Afbeeldingsindeling.
Klik bovenaan in het veld 'Schikken' op Positie.
Een menu opent. De tekeningen geven aan waar op de pagina de afbeelding komt. Bijvoorbeeld linksboven of in het midden van de pagina.
Klik op de gewenste optie en de afbeelding verplaatst meteen.
Niet tevreden? Klik op de afbeelding, houd de linkermuisknop ingedrukt en versleep de afbeelding naar de gewenste plek.
Lukt het niet? Klik op Positie > Meer indelingsopties om de exacte positie te bepalen.
Selecteer zowel onder 'Horizontaal' als 'Verticaal' de optie Absolute positie.
Geef in de hokjes de centimeters aan. In de hokjes rechts bepaalt u waaraan de positie wordt afgemeten. Kies bijvoorbeeld voor 'Absolute positie 10 cm rechts van linkermarge'.
Klik op OK.
Plaats reactie

Terug naar “10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten