Waarom kan ik na update/upgrade de FosCam camera niet meer via WiFi iPhone bereiken?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom kan ik na update/upgrade de FosCam camera niet meer via WiFi iPhone bereiken?

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    Ik wil iPhone verbinden met FosCam in draadloos netwerk.
    Indien van toepassing:
  2. Hardware/software merk en versie.
    Antwoord:
    Oudere FosCam
  3. Beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    IP-adres (FosCam) is veranderd en nu kan ik er niet meer mee verbinden.
  4. Beschrijving huidige situatie en/of welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik na update/upgrade de FosCam camera niet meer via WiFi iPhone bereiken?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Om met je camera via WiFi te verbinden heb je niet alleen het correcte IP-adres nodig van het accesspoint.
Je hebt ook het IP-adres (met bijbehorend poortnummer) van de camera nodig en het SSID met psk/aes wachtwoord van je draadloos netwerk.
Als de FosCam is gereset, kan er mogelijk een ander specifiek (statisch) IP-adres zijn ingesteld.
Dit IP-adres kan afwijken van de IP-range waarin je modem zit en daarom blijft de FosCam vervolgens onbereikbaar.
Standaard instellingen van de camera zoals het IP-adres kan je in de handleiding terugvinden.
Om de instellingen van de camera te wijzigen, kun je het apparaat rechtstreeks met een netwerkkabel aan je pc koppelen, vergeet daarbij niet het poortnummer (88?) toe te voegen.
Het is erg belangrijk dat je computer in dezelfde IP-range zit als de camera, anders zal er geen verbinding mogelijk zijn.
De volgende stap zal zijn de instellingen van de camera aan te passen, zoals het IP-adres (voorkeur is van statisch naar dynamisch).
Wanneer er alleen een statisch IP-adres mogelijk is, stel dan een IP-adres in dezelfde range waarin ook het modem zit, controleer vooraf wel of het IP-adres ook vrij beschikbaar is.
Daarna zal het apparaat in de modem terug te vinden en benaderbaar zijn op een specifiek IP-adres.
Dit kan je controleren door de netwerk instellingen van je pc eerst terug naar 'automatisch' te zetten, zodat de DHCP service van je modem een automatisch gegenereerd IP-adres voor je pc kan instellen (mogelijk is eerst opnieuw opstarten noodzakelijk). Dat kan ook op een andere manier, maar dat wordt een te lang en technisch verhaal.
Controleer vervolgens of je de camera kunt terugvinden in het netwerk.
Dit doe je door een webbrowser op te starten en bijvoorbeeld het webadres met poortnummer 'https://192.168.0.254:88' in te typen om met de camera te verbinden.
In de modem kan je vaak ook een statisch IP-adres reserveren voor bepaalde apparaten zoals een camera.
De camera is daarna ook in het draadloos netwerk terug te vinden en kan je vanaf de iPhone (die in hetzelfde draadloos netwerk zit) benaderen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten