Waarom stopt Windows update met melding 'Windows Update too big to download over current connection'?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom stopt Windows update met melding 'Windows Update too big to download over current connection'?

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    Tijdens update krijg ik die melding.
    Indien van toepassing
  2. Welke versie Windows.
    Antwoord:
    10 Home
  3. 32/64-bit.
    Antwoord:
    64-bit
  4. Beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Tijdens update, na langere periode niet te zijn gebruikt.
  5. Beschrijving huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
    n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom stopt Windows update met melding 'Windows Update too big to download over current connection'?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dit kan mogelijk te maken hebben met verborgen 'herstel bestanden' die eerst verwijderd moeten worden, deze zitten in mappen op 'C:\' partitie die beginnen gewoonlijk met '$'.
Deze mappen met inhoud kan je vanuit schijfopruiming (systeembestanden) verwijderen.

Daarna kan je beginnen met een systeem scan om mogelijke corruptie in het bestandssysteem te verhelpen.
Dit doe je door 'opdracht prompt' op te starten met verhoogde rechten en vervolgens het commando 'sfc /scannow' uit te voeren.
Opdracht prompt opstarten met verhoogde rechten doe je door op het icoon 'opdracht prompt' te klikken met rechter muisknop en in het menu 'uitvoeren als admin' te kiezen.
Start na afsluiten van het programma vervolgens de computer opnieuw op en voer het update proces nogmaals uit.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom stopt Windows update met melding 'Windows Update too big to download over current connection'?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik heb deze problemen ook gehad.
Toen heb ik eerst gecontroleerd of de WiFi verbinding online was en dat bleek het geval.
Daarna heb ik de vaste verbinding verbroken, zodat er automatisch werd overgeschakeld naar de draadloze verbinding.
Vervolgens heb ik Firefox opgestart om een zoekopdracht te doen, maar er werden geen zoekresultaten gevonden.
En ik zag de status bar van de Windows updates ook niets doen.
Dus heb ik nogmaals de netwerkverbindingen gecontroleerd en toen bleek dat ineens toch de WiFi verbinding was verbroken.
Na het opnieuw inschakelen van de draadloze verbinding heb ik opnieuw een zoekopdracht gedaan en werden er ook zoekresultaten getoond.
Tot mijn verbazing zag ik ook de status balk oplopen en werden er ook updates opgehaald.
Eigenlijk vreemd, aangezien de vaste verbinding veel hogere snelheden aankan dan de draadloze verbinding.
Plaats reactie

Terug naar “10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten