Waarom wordt mijn IP-adres ineens geblokkeerd bij aanmaak nieuw onderwerp in phpBB3 forum?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Waarom wordt mijn IP-adres ineens geblokkeerd bij aanmaak nieuw onderwerp in phpBB3 forum?

Ongelezen bericht door mario64 »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Ineens wordt het IP-adres van mijn pc geblokkeerd.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Sinds een week wordt het IP-adres van mijn pc geblokkeerd in phpBB3 forum.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Merk, soort/type en versie.
    Antwoord:
    phpBB3, versie 3.3.8
  2. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
Je IP 77.173.x.x is geblokkeerd omdat het op een zwarte lijst staat. Voor meer informatie bekijk http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=77.173.x.x.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom wordt mijn IP-adres ineens geblokkeerd bij aanmaak nieuw onderwerp in phpBB3 forum?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Log in op het beheerpaneel, er verschijnt een venster met verschillende tabs.
Stap 1:
Klik op tabblad 'algemeen', in linker kolom, onder het kopje 'serverinstellingen' op de link 'beveiligingsinstellingen'.
Stap 2:
Controleer of de optie 'controleer IP in de DNS Blackhole lijst' is uitgeschakeld.
:idea:
Met deze optie ingeschakeld kunnen er teveel 'valse positieven' worden gevonden.
In dat geval wordt aangeraden om deze optie uit te schakelen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”