Hoe beperk ik (prepaid) de kosten 'mobiele internet data'?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Hoe beperk ik (prepaid) de kosten 'mobiele internet data'?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Wat is 'mobiele internet data' en hoe beperk ik die kosten?
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Als ik het overzicht bekijk, dan zie ik steeds kosten van 'mobiele internet data' terugkomen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Provider.
    Antwoord:
    KPN
  2. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    N.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe beperk ik (prepaid) de kosten 'mobiele internet data'?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Thuis maak je met een smartphone (waarschijnlijk) gebruik van het draadloze internet (ook wel 'WiFi' genoemd).
Buiten de deur (buiten het bereik van je eigen draadloze internetverbinding thuis) maak je doorgaans gebruik van de verbinding van de telefoonaanbieder.
Dat noemen we mobiele data.
Om de kosten van 'mobiele internet data' zo laag mogelijk te houden, kan je 'mobiele internet data' uitschakelen.
:idea:
Bedenk dan wel dat je vervolgens op je smartphone ook geen gebruik kunt maken van het internet via de telefoonprovider, maar alleen via WiFi.
-> Dus als je onderweg bijvoorbeeld gebruik wilt maken van een routeplanner dan lukt dat niet als 'mobiele internet data' is uitgeschakeld.
-> Maar ander gebruik van het mobiele internet, zoals browsen en surften op het internet, lukt buiten de deur en met 'mobiele internet data' uitgeschakeld dan ook niet.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe beperk ik (prepaid) de kosten 'mobiele internet data'?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Met andere woorden is het wel belangrijk om buiten de deur 'mobiele internet data' weer in te schakelen als je onderweg (via je telefoonprovider) ook gebruik wilt kunnen blijven maken van het internet.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten