Waarom kan ik aangesloten USB stick ineens niet meer terugvinden op Windows pc?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom kan ik aangesloten USB stick ineens niet meer terugvinden op Windows pc?

Ongelezen bericht door mario64 »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Aangesloten USB stick 16GB wordt niet gevonden.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Na het aansluiten verschijnt er geen venster met inhoud USB stick (en stationsletter).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Merk, model, soort/type en versie.
    Antwoord:
    SanDisk 16GB
  2. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    Eerder kon ik de stick nog terugvinden en benaderen, maar ineens kan ik het niet meer vinden.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik aangesloten USB stick ineens niet meer terugvinden op Windows pc?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Kan je het apparaat dan wel terugvinden onder 'schijfbeheer'?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom kan ik aangesloten USB stick ineens niet meer terugvinden op Windows pc?

Ongelezen bericht door mario64 »

Onder schijfbeheer staan de systeemschijf en een schijf voor opslag, weergegeven als schijf 1 en 2.
Na het aansluiten van de USB stick zie ik wel iets gebeuren, maar pas na enige tijd verschijnt ineens 'schijf 6' verschijnen met partities waar ik niet bij kan.
In 'deze computer' kan ik deze USB schijf (met inhoud) daarna nergens terugvinden.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik aangesloten USB stick ineens niet meer terugvinden op Windows pc?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Kan je dan eens beschrijven wat er in de partitie van 'schijf 6' zit wat je ook in schijf 1 en/of 2 ziet?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom kan ik aangesloten USB stick ineens niet meer terugvinden op Windows pc?

Ongelezen bericht door mario64 »

De eerste (systeem)schijf heeft meerdere partities, waaronder 1 met 'EFI'.
Na het aansluiten van de USB stick zie ik na enige tijd pas ineens 'schijf 6' verschijnen, ook met meerdere partities en ook 1 met 'EFI'.
Maar ik kan geen toegang krijgen tot de USB stick en in het menu kan ik alleen de eigenschappen bekijken, voor de rest is alles grijs en er gebeurt niets als ik erop klik.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast