Ik ben wachtwoord draadloos netwerk kwijt, hoe kan ik het (terug)vinden?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Ik ben wachtwoord draadloos netwerk kwijt, hoe kan ik het (terug)vinden?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Draadloos netwerk is beveiligd en ik ben het wachtwoord kwijt.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Enige tijd geleden is het wachtwoord gewijzigd, maar die gegevens ben ik kwijt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Merk, soort/type en versie.
    Antwoord:
    Modem
  2. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    Enige tijd geleden wachtwoord gewijzigd.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Ik ben wachtwoord draadloos netwerk kwijt, hoe kan ik het (terug)vinden?

Ongelezen bericht door mario64 »

Dat je niet kunt inloggen op je WiFi netwerk komt mogelijk doordat je het beveiligingswachtwoord van het draadloze netwerk (wpa...) niet juist hebt ingevuld.
Deze gegevens samen met de 'SSID' van het toegangspunt dat erbij hoort kan je terugvinden in je modem/router onder het kopje 'WiFi' en/of 'beveiliging'.
Elk apparaat in het netwerk heeft een adres, deze adresgegevens kan je vaak terugvinden op de modem/router (loginnaam met wachtwoord en/of IP-adres).
Mocht je het adres van de modem/router niet op de sticker kunnen terugvinden, dan is er ook nog een andere manier om in de login console van de modem/router te komen.
Hiervoor heb je eerst de app 'opdracht prompt' nodig die je kunt vinden in 'zoeken' (?).
Typ (of kopieer en plak) in 'opdracht prompt' het commando 'ipconfig /all' en druk dan op de [enter] toets.
De adresinstellingen van de vaste en draadloze verbinding worden weergegeven.
Je zoekt naar het adres naast 'default gateway', dat is vaak hetzelfde adres dat naast 'DNS' staat.
Het adres kan je in een browser typen waarna de login console verschijnt.
Typ de naam en/of wachtwoord waarna je doorgeschakeld wordt naar het menu.
Kijk onder de tab 'WiFi' waar je het wachtwoord voor de toegang tot het draadloze netwerk (SSID) kunt vinden.
Dat wachtwoord kan je kopiëren en plakken als je toegang wilt tot je draadloos netwerk (SSID) en daarvoor het (zojuist gekopieerde) wachtwoord nodig hebt.
Laat maar weten of het lukt.
peer_76
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2023, 22:02

Re: Ik ben wachtwoord draadloos netwerk kwijt, hoe kan ik het (terug)vinden?

Ongelezen bericht door peer_76 »

Het voordeel van mobiele telefoons is dat, als er 1 met een actieve wifi verbinding is, de volgende deze simpelweg met een qr code over kan nemen. Op een Samsung toestel met wifi verbinding kan door middel van "quick share" een qr code worden weergegeven die met een smartphone zonder wifi aanmelding ingescand kan worden.
Met een laptop zal je hier dan weer niets aan hebben.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Ik ben wachtwoord draadloos netwerk kwijt, hoe kan ik het (terug)vinden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dat klopt idd, hele goeie van je.
Moet eerlijk bekennen dat hier weinig gebruikers met een smartphone die van dit toegangspunt gebruik maken.
Zowel met een smartphone als ook met tablet kan je die gegevens middels qr code overnemen.
Misschien zelfs met een Chrome lappie.
Maar vooral beginners weten vaak niet hoe dat soort zaken werken...
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten