Welk merk toetsenbord (en soort) kan draadloos op meerdere machines ingezet worden?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 785
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Welk merk toetsenbord (en soort) kan draadloos op meerdere machines ingezet worden?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Ik wil een nieuw draadloos toetsenbord aanschaffen dat ik op meerdere computers kan gebruiken.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
In plaats van meerdere toetsenborden aan te schaffen wil ik 1 toetsenbord voor meerdere machines.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Merk, model, soort/type en versie.
    Antwoord:
    Een draadloos toetsenbord dat je met lichte aanslag kunt bedienen, eventueel met verlichting.
  2. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    Nu heb ik voor elke computer een toetsenbord.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1761
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Welk merk toetsenbord (en soort) kan draadloos op meerdere machines ingezet worden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ligt eraan wat je er aan wilt uitgeven.
Als je voor kwaliteit gaat, zou ik voor een mechanisch Logitech toetsenbord kiezen.
Er zijn verschillende soorten toetsen beschikbaar.
De meest gebruikte zijn mechanisch, membraam en Scissor switch.
Mechanische toetsen registreren toetsaanslagen sneller dan normale toetsenborden, omdat de toets niet helemaal ingedrukt hoeft te worden.
Bij membraam is dat wel het geval.
Een Scissor switch komt vooral voor in laptops en slim toetsenborden omdat deze dun zijn.
Mijn conclusie zou dan worden 'Logitech MX Mechanical Mini (Kailh Choc Brown V2, Qwerty US)'
Het toetsenbord heeft een draadloze Bluetooth verbinding.
Je kunt het toetsenbord ook op 3 verschillende computers gebruiken.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
peer_76
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2023, 22:02

Re: Welk merk toetsenbord (en soort) kan draadloos op meerdere machines ingezet worden?

Ongelezen bericht door peer_76 »

Uiteraard kan je van elk draadloze toetsenbord de bijgeleverde usb dongle in de computer steken waarop je het toetsenbord op dat moment wilt gebruiken. Dat is de ideale oplossing voor als niet alle computers over bluetooth beschikken.
Ik ben het wel met @BBgebruiker1 eens dat Logitech een goede keus is. Zelf heb ik al weer meerdere jaren een draadloze toetsenbord + muis combi welke op 1 dezelfde usb dongle werkt. Daarvoor het ik een Thrust setje gehad, maar die is vanwege de vele frustraties de deur uit gegaan.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1761
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Welk merk toetsenbord (en soort) kan draadloos op meerdere machines ingezet worden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Mijn uitgangspunt is eigenlijk dat je het toetsenbord op verschillende computers kunt gebruiken, zonder steeds met een dongel te moeten slepen.
In feite gebruik ik het toetsenbord op de pc met dongel, maar ook op een tablet (via Bluetooth).
Het toetsenbord kan je zo instellen dat het met een druk op een toets vlekkeloos overschakelt van de ene computer naar de ander.
Zo kan je bij de pc weglopen en door op een toets te drukken meteen verbinden met een ander toestel.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten