Hoe krijg ik (na reinigen) het toetsenbord in laptop weer werkend?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Marion
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2023, 01:58

Hoe krijg ik (na reinigen) het toetsenbord in laptop weer werkend?

Ongelezen bericht door Marion »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Na reinigen kwam het toetsenbord, op de laptop zelf, los en het kabeltje heb ik teruggestoken maar het helpt niet.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Ik kan het toetsenbord op de laptop niet meer gebruiken.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Merk, model, soort/type en versie.
    Antwoord:
    HP
  2. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    Ik heb de stof van laptop met een kwast en stofzuiger weggehaald.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik (na reinigen) het toetsenbord in laptop weer werkend?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Zorg allereerst dat alle kabels (voeding, netwerk, etc) los zijn gekoppeld en ook de accu uit de laptop zijn verwijderd.
:idea:
Alle kabels passen maar op 1 plek (connector).

Op het toetsenbord zit een platte kabel (flatcable), die past maar op 1 connector.

:arrow: Aan de kabel zitten contactpunten die op de contactpunten van de connector moeten komen.
:!: De sporen op platte kabels zijn breekbaar.

Er zit een schuifje op de connector, met een andere kleur, dat schuifje kan je voorzichtig omhoog of naar voren schuiven.
Daarna kan je de kabel in de connector schuiven, met de contactpunten aan dezelfde kant als de contactpunten in de connector zodat ze contact maken.
Met het schuifje op de connector kan je de kabel in de connector vastklemmen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Faroud
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2022, 17:03

Re: Hoe krijg ik (na reinigen) het toetsenbord in laptop weer werkend?

Ongelezen bericht door Faroud »

Nooit een toetsenbord kuisen of stof afdoen met een stofzuiger, neem daarvoor een lucht spuitbus, die kan je normaal bij elke computerwinkel aanschaffen.
Wat voor toetsenbord is dat dan?kan je eens een screenshot plaatsen.Mijn toetsen zit een voor een in een raster vast, daar kan je geen schade aanrichten.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik (na reinigen) het toetsenbord in laptop weer werkend?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Faroud schreef: 02 mar 2024, 10:26 Nooit een toetsenbord kuisen of stof afdoen met een stofzuiger, neem daarvoor een lucht spuitbus, die kan je normaal bij elke computerwinkel aanschaffen.
:idea: Op een toetsenbord kan je beter de stofzuiger pas gebruiken als er een borstel op het mondstuk van de stofzuigerslang zit, omdat je anders de toetsen beschadigt en/of opzuigt.
:!:
Vanwege condensvorming (en risico ijsvorming door bevriezen lucht) tijdens het spuiten met gecomprimeerde lucht, wordt lucht uit een compressor/spuitbus eigenlijk altijd afgeraden op elektrische onderdelen.
Op modernere compressors zijn vaak vocht afscheiders ingebouwd.
Vocht kan in het toetsenbord membraan terechtkomen en daar sluiting en/of corrosie veroorzaken.
Faroud schreef: 02 mar 2024, 10:26 Wat voor toetsenbord is dat dan?kan je eens een screenshot plaatsen.Mijn toetsen zit een voor een in een raster vast, daar kan je geen schade aanrichten.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Marion
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2023, 01:58

Re: Hoe krijg ik (na reinigen) het toetsenbord in laptop weer werkend?

Ongelezen bericht door Marion »

Sorry voor de late reactie, maar ik heb het toetsenbord alweer kunnen monteren op de manier zoals al werd beschreven. Het was wel behoorlijk wat friemelwerk, toch is het me gelukt en het toetsenbord werkt alweer.
@Faroud, het is een toetsenbord gemaakt van 2 dunne aluminium plaatjes met daartussen een membraan en daar bovenop de toetsen met een stalen veer.
Aan elke toets zit tegenover elkaar (set van 2) zo'n plastic scharend mechanisme zodat de toetsen niet zo snel loskomen, gelukkig was er geen toets losgekomen.
Bedankt voor de reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten