Hoe iPhone instellen om buiten mijn netwerk met prepaid 'onbeperkt internet' ook naar eigen muziek (NAS) te luisteren?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Hoe iPhone instellen om buiten mijn netwerk met prepaid 'onbeperkt internet' ook naar eigen muziek (NAS) te luisteren?

Ongelezen bericht door mario64 »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Naast WiFi (eigen netwerk) wil ik ook middels prepaid 'onbeperkt internet' naar eigen muziek van NAS luisteren.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
iPhone opnieuw instellen om ook van buiten mijn eigen netwerk naar muziek NAS (thuis) te kunnen luisteren.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
iPhone 11 ProMax (iOS 17.x) met KPN prepaid 'onbeperkt internet'.
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
Naast WiFi ook met 'onbeperkt internet' muziek proberen te luisteren.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:
Hoe stel ik dan de iPhone in?
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe iPhone instellen om buiten mijn netwerk met prepaid 'onbeperkt internet' ook naar eigen muziek (NAS) te luistere

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Prepaid onbeperkt internet betekent 128kbps, waarmee er wel muziek geluisterd kan worden maar de geluidskwaliteit niet heel goed is.
Als je thuis steeds alleen mobiel gebeld wilde worden (via WiFi) dan is alleen belangrijk om te verbinden met het toegangspunt (accesspoint) van het modem/router.
Het voordeel van bellen via WiFi is vooral dat de geluidskwaliteit dan beter is, maar de kosten van het bellen wordt van je tegoed afgeschreven.
Voor onderweg zal je in de instellingen van je iPhone naast 'bellen via WiFi' ook 'mobiele data' onder 'mobiel netwerk' willen inschakelen, waarbij je vervolgens nog loginnaam en wachtwoord moet invoeren voor toegang tot de mobiele data.
Roaming heb je niet nodig, tenzij je naar het buitenland gaat.
Verder hoef je geen 'datasparingsmodus' in te schakelen omdat je onbeperkt internet gebruikt.
'Beperk IP-adres tracking kan je wel inschakelen.

Ook luisteren naar muziek kan op verschillende manieren.
Afhankelijk van de NAS die je gebruikt, kan je vanuit een browser naar het login portaal gaan om bij je muziek te komen.
Maar je kunt ook via bijvoorbeeld 'VLC' mediaplayer bij je muziek komen.
Vanwege de trage verbinding kan je in VLC dan kiezen voor een verbinding via (s)FTP.
Als je geen sFTP wilt gebruiken maar wel een beveiligde verbinding wilt, kan je een VPN tunnel (zoals OpenVPN) kiezen voor je FTP verkeer.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”