Hoe controleer ik of het systeem corrupt is?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Hoe controleer ik of het systeem corrupt is?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hoe voer je corruptie controle uit in Windows?
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Ik krijg een foutcode 'error (0x10d2)' bij gebruik van het 'powercfg' commando voor de accu test.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
Windows 10
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
De schijf is over gezet uit een andere pc.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe controleer ik of het systeem corrupt is?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Begin eerst met 'SFC /scannow' en druk op de [enter] toets, als de scan is voltooid en er zijn geen fouten gevonden of de gevonden fouten zijn succesvol verholpen, dan ben je klaar.
Mocht er na de scan toch nog fouten zijn die niet konden worden verholpen, dan kan je het DISM commando gebruiken.
Typ het commando 'dism /online /cleanup-image /restorehealth' en druk op de [enter] toets.

:!:
Deze commando's voer je uit in 'opdracht prompt', die app kan je in Windows opzoeken.
Als je de app hebt gevonden, klik je met rechter muisknop op het app icoon en klikt in het menu op 'uitvoeren als admin'.
De app start dan op met verhoogde rechten, omdat je anders bepaalde commando's niet mag gebruiken in de normale modus.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”