Waarom krijg ik op laptop wel foutmelding bij inloggen via snelkoppeling, maar niet bij login op NAS vanaf browser?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Waarom krijg ik op laptop wel foutmelding bij inloggen via snelkoppeling, maar niet bij login op NAS vanaf browser?

Ongelezen bericht door mario64 »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Ineens kan ik niet meer bij mappen op 'File Station', login gegevens zouden fout zijn.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Met diezelfde login gegevens kan ik dan wel gewoon via browser op Synology NAS inloggen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/toepassing/type/versie.
Antwoord:
DS218+
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
Alleen OpenVPN is ingeschakeld voor FTP data door VPN tunnel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom krijg ik op laptop wel foutmelding bij inloggen via snelkoppeling, maar niet bij login op NAS vanaf browser?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik lees dat je een VPN tunnel gebruikt voor FTP verkeer.
Als je die VPN tunnel uitschakelt, kan je dan wel inloggen via de snelkoppeling?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64

Re: Waarom krijg ik op laptop wel foutmelding bij inloggen via snelkoppeling, maar niet bij login op NAS vanaf browser?

Ongelezen bericht door mario64 »

Dat was inderdaad de oplossing.
Om vanuit de laptop via een snelkoppeling op een map in 'File Station' te komen, moet VPN zijn uitgeschakeld.

Bedankt!!!
Plaats reactie

Terug naar “Synology”