Hoe breid ik voor toegang tot Outlook op het web de reeds bestaande beveiliging uit met 2 factor authenticatie?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Hoe breid ik voor toegang tot Outlook op het web de reeds bestaande beveiliging uit met 2 factor authenticatie?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Ik wil graag met mijn Microsoft account ook gebruik maken van 2 factor authenticatie naast login naam met wachtwoord.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Ik wil niet voor elk afzonderlijk merk een aparte app hoeven gebruiken.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
Outlook webmail.
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
Tot nu toe gebruikte ik alleen login naam met wachtwoord.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe breid ik voor toegang tot Outlook op het web de reeds bestaande beveiliging uit met 2 factor authenticatie?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De gemakkelijkste manier is door bijvoorbeeld in te loggen op je Microsoft mail account, zoals je dat gewoonlijk ook doet.
Als je tussentijds niet een bericht van Microsoft hebt ontvangen voor het controleren van je gegevens, dan kan je dat alsnog doen vanuit je ingelogde mail account.
Je hoeft daarvoor alleen op het ronde icoon rechts bovenin te klikken met daarop je foto of 2 letters van je voor en achternaam.
Vervolgens opent een venster met daarin een link met 'naar mijn Microsoft account'.

Stap
Klik op de link.
Er opent een nieuwe pagina in de browser met daarin 'wachtwoord wijzigen' en 'beveiliging'.
Als je daarop klikt en geen wachtwoord wilt wijzigen, kan je erboven klikken op 'beveiliging'.

Stap
Klik op 'beheren hoe ik me aanmeld'.
Er opent een venster met allerlei aanmeld opties, daarin staat ook de optie die je zoekt.

:idea: Je hebt maar 1 authenticator nodig, het maakt geen verschil welke dat is.

Stap
Geef aan welke authenticator je gebruikt.
Er verschijnt een 'barcode' die je kunt scannen.

Stap
Start de authenticator app op die je gebruikt en scan de getoonde barcode.
De Microsoft account verschijnt met een 6 cijferige code.

Stap
Voer de 6 cijferige code in op de browser pagina waarop je de barcode hebt gescand.
Na afronden van de 2 factor authenticatie verschijnt een pagina met daarop de herstel code.

:!: Bewaar de herstel code op een veilige plek, zoals USB media.

Wanneer je alle stappen doorlopen hebt kan je de account uitloggen en opnieuw inloggen.

:arrow: Vergeet niet de code in te voeren die in de authenticator verschijnt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “GMail/Hotmail/Live/Outlook/Vivaldi/Yahoo”