Hoe krijg ik data terug na formatteren USB media met FAT32 partitie

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe krijg ik data terug na formatteren USB media met FAT32 partitie

Ongelezen bericht door mario64 »

Terwijl ik iemand uitlegde hoe je een medium formatteert, lette ik niet op welk medium zou worden geformatteerd.
Tot mijn ontsteltenis formatteerde ik het USB medium waarop allerlei voor mij belangrijke data had opgeslagen.
Hoe krijg ik mijn data van USB media terug na formatteren?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik data terug na formatteren USB media met FAT32 partitie

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

In het Dos tijdperk waren er ruwweg 3 manieren van formatteren:
-Quick format.
--Regular format.
---Low Level Format.

Microsoft gebruikt tegenwoordig 2 manieren van formatteren, quick format en de regular format.

In Windows 7 opende ik een Dosbox en typte ik het commando "format x", waarbij x het stationsnummer is van het station dat geformatteerd zou gaan worden.
Daarna drukte ik een keer te vaak op de "enter" toets, waarbij het formatteer proces werd opgestart.
Toen ik opmerkte wat er gebeurde en tegelijkertijd het USB medium uit het slot heb getrokken, was het medium intussen al niet meer toegankelijk.
Als ik op het medium klikte om de inhoud te zien kreeg ik alleen een melding over formatteren.
Vervolgens heb ik met Hiron's Boot CD opgestart, in de mini XP modus en toen met het programma DiskGenius geprobeerd om data terug te krijgen, maar vanwege fouten op het medium kon ik alleen een partitie zien.
Op het internet vond ik een artikel waarin ik kon lezen dat data het makkelijkst terug te vinden is met een "quick format".
Daarna heb ik een "quick format" uitgevoerd, waarna ik opnieuw probeerde om data terug te krijgen, toen kon ik data wel alleen zien maar niet bewerken.
2 dagen lang heb ik gezocht naar een oplossing om de data terug te krijgen, maar met geen enkel programma kon ik data terughalen.
Uiteindelijk vond ik een artikel waarin iemand data kon terugvinden met ParetoLogic Data Recovery.
Het medium heb ik niet opnieuw overschreven, daardoor kon ik met ParetoLogic de meeste (gelukkig ook belangrijkste) data terugvinden en herstellen.
Lees "hier" welke schade je kunt aanrichten als je een niet toegankelijk medium "normaal formatteert" en/of overschrijft.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten