Hoe installeer ik Linux Ubuntu vanaf het internet?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe installeer ik Linux Ubuntu vanaf het internet?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.
  1. Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  2. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil graag de Ubuntu installatie vanaf het internet laten uitvoeren i.p.v vanaf een USB medium.
  3. Relevante gegevens, distro, updates, e.d => n.v.t
  4. 32 of 64 bit => x64
  5. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Momenteel heb ik geen grote USB media beschikbaar.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe installeer ik Linux Ubuntu vanaf het internet?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Voor de netwerk installatie heb je het 'mini.iso' image, Rufus, USB media en een pc die vanaf USB media kan opstarten nodig.

Stap 1:
Download Rufus.
Sla het op het bureaublad op.

Stap 2:
Download het 'mini.iso' image vanaf de Ubuntu.com site.
Het bestand is 73MB groot en vindt je onder het kopje 'download', in de pagina die opent onder het kopje 'other ways to download' kan je dan 'minimal network installer' vinden.
Stel, je hebt een Intel x64 bit systeem, dan kies je de bovenste optie 'amd64' en als je er op klikt verschijnt er een lijst.
Als je er op klikt opent een nieuwe pagina waar je het ISO bestand wilt downloaden.
Kies bijvoorbeeld de network installer voor de '18.04 LTS' versie.

Stap 3:
Zorg dat je een leeg USB medium hebt van 100 - 500MB
Start Rufus op en controleer dat het USB medium is aangesloten en geselecteerd, kies daarna voor ISO en klik erop om de locatie van het ISO bestand te zoeken.
Als je het ISO bestand hebt gevonden kan je het proces van uitpakken opstarten.

Stap 4:
Zorg dat je pc is aangesloten op een netwerkkabel voor contact met het internet.
Wacht tot Rufus klaar is met uitpakken, sluit het programma daarna af en start de computer opnieuw op en wijzig de opstart volgorde in het BIOS.

Stap 5:
Stel de opstart volgorde in op 'opstarten vanaf USB media (zoals een USB HDD).
Nadat je de instellingen in het BIOS hebt aangepast en het USB medium is aangesloten, zal de pc tijdens het herstarten zoeken naar het opstartbaar medium dat je eerder met Rufus hebt gemaakt.

Stap 6:
Start de computer opnieuw op, tijdens het opstarten verschijnt de optie 'installatie', klik daar op en de installatie vanaf het internet begint.
Volg daarna de stappen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten