Hoe benader is mijn FosCam van afstand via internet?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe benader is mijn FosCam van afstand via internet?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.
  1. Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  2. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil mijn FosCam onderweg bekijken als ik niet thuis ben, maar dat lukt me niet, wie kan helpen?
  3. Vermeld relevante gegevens, bijvoorbeeld merk, besturing systeem als Windows editie of Linux distro, updates, e.d => n.v.t
  4. Indien van toepassing, versie, e.d => n.v.t
  5. Indien van toepassing, infrastructuur, e.d => Mix netwerk, draadloos en bedraad.
  6. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Ik kan de FosCam vanaf internet niet bereiken.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => FosCam is bedraad verbonden met router.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe benader is mijn FosCam van afstand via internet?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Je wilt vanaf je werk kijken hoe het thuis eraan toe gaat via je Foscam camera.
Nu blijkt alleen dat je de camera niet kan benaderen buiten je thuisnetwerk.
Ik zal je uitleggen waarom dit is en hoe je dit oplost.
Let op dat je deze stappen alleen hoeft te volgen als je de web interface gebruikt hebt om de camera in te stellen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe benader is mijn FosCam van afstand via internet?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Waarom kan je de camera niet benaderen?

Let op dat je bij gebruik van de installatie via de applicatie altijd toegang hebt tot je camera door middel van een account.
Gebruik je deze manier?
Dan hoef je dit stappenplan niet te volgen.

Hoe installeer ik mijn Foscam camera via een smartphone?

Wanneer je live de beelden van je ip-camera wilt bekijken is dat binnen je eigen netwerk (bijvoorbeeld thuis) geen enkel probleem. De software van Foscam geeft bij het zoeken het lokale ip-adres van de camera aan. Het ip-adres is een uniek id van de camera. Door dit adres te benaderen, bereik je de configuratiepagina van de camera. Dit ip adres is alleen voor lokale doeleinden te gebruiken. Het is namelijk een adres dat je router aanmaakt en daardoor niet buiten je netwerk functioneert.

Vanuit je internet service provider ontvang je ook een ip-adres. Dit is het unieke id voor het netwerk van jouw hele huishouden. Wil je een apparaat buiten je netwerk benaderen, dan verbind je met dit ip-adres. Je modem/router laat dit niet zomaar toe, anders hebben ook kwaadwillenden die je ip-adres kennen, toegang tot je netwerk. Het is dus belangrijk dat je de camera koppelt aan dit adres door middel van een poort. Dit kun je zien als een toegangscode. Alleen het verkeer dat via een bepaalde toegangscode verbinding maakt met jouw camera krijgt toegang. Hierna moet je ook nog inloggen met de inloggegevens van de camera, zoals je dat gewend bent.

Een handige vergelijking is het bezorgen van de post. Als de postbode post voor je heeft, maar niet door het hek heen kan, dan ontvang je niks. Geef de postbode een code waarmee hij door het hek heen kan en je krijgt de post gewoon in de brievenbus. Anderen hebben deze code niet, dus bijvoorbeeld inbrekers komen alsnog niet door het hek heen.
Wat heb je nodig?

Een ip-camera van Foscam
Een (modem)router
Een netwerkkabel
Een laptop of desktop die aangesloten is op hetzelfde netwerk als de camera

Stap 1: stel de camera in

We beginnen dit stappenplan met het instellen van de ip-camera.

Open een internetbrowser op je computer of laptop en ga naar de configuratiepagina van je camera.*
Klik bovenaan de pagina op het tabje 'Instellingen'.
Selecteer links in het menu de optie: 'Netwerk'.
Er verschijnen een aantal opties onder je keuze. Klik hier op 'Poort'. In het venster rechts zie je een drietal instellingen, gevolgd door een aantal cijfers. Dit zijn de gebruikte poorten van je camera. Noteer deze poorten. Je hebt de poorten nodig bij het instellen van de router. Standaard zijn dit 88, 443 en 888.
(Optioneel) Gebruik je meerdere camera's? Zorg er dan voor dat je niet dezelfde instellingen als de eerste camera gebruikt. Neem bijvoorbeeld 87 in plaats van 88. Druk hierna op 'Opslaan'.
Kies nu links in het menu voor 'IP Configuratie'.
Vink de optie 'IP van DHCP verkrijgen' uit en noteer de waarde naast: 'IP Adres'. Dit voorkomt dat de camera na uitval van de router (bijvoorbeeld een stroomstoring) een ander ip-adres krijgt toegewezen. In de vergelijking met de postbode betekent dat dus dat de poort straks open staat voor een verkeerd huisnummer en de postbode dus bij het verkeerde huis staat. De verdere instellingen hoef je niet aan te passen. Druk hierna rechtsboven op 'Opslaan'. De instellingen van de camera staan nu goed. Het is nu tijd om de router in te stellen.

*Tip: Weet je niet meer hoe je de configuratiepagina van je camera opent? Neem dan stap 3 van de installatieprocedure door.

Hoe installeer ik mijn Foscam camera via de web interface?
Stap 2: stel de router in

We gaan nu de router zo instellen dat hij het verkeer dat de camera wil benaderen goed doorverwijst.

Open de gebruikersinterface van je router. Normaliter doe je dit door http://192.168.1.1 in adresbalk van je internetbrowser in te vullen. Werkt dit niet?Raadpleeg dan de handleiding van je router.
Navigeer naar de geavanceerde instellingen van je router en zoek hier naar de optie 'Port Forwarding' of 'Poort Doorsturen'.
Maak een aangepaste of 'custom' service aan voor de camera door deze optie te selecteren.
Verzin een naam voor de service. Dit kan bijvoorbeeld het merk en type van de camera zijn, zodat de instellingen herkenbaar zijn.
Vul als protocol 'TCP/UDP' in.
Bij het poortbereik (of 'Port range' vul je de genoteerde poort(en) van de camera in.
Intern ip-adres is de laatste waarde die je invult. Vul hier de andere genoteerde waarde (het ip-adres van de camera) in.
Druk op 'Toepassen' of 'Opslaan'. De router staat nu ook goed ingesteld.

Stap 3: benader je camera

Het is nu tijd om de camera buiten je eigen netwerk te benaderen. Om dit te doen heb je nog wel het ip-adres van jouw huishouden nodig. Dit adres is via (onder andere) de site https://www.watismijnipadres.nl te benaderen. Om je camera nu te benaderen, hoef je enkel het weergegeven adres, gevolgd door een dubbele punt met daarachter de poort in je webbrowser in te vullen. Dit kan er als volgt uitzien:

http://ipadres:poortnummer http://185.94.29.100:88

Log vervolgens in met de accountgegevens van je camera en je hebt toegang tot de beelden en instellingen van je camera.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten