Hoe maak ik van een backup van een phpBB3 forum?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe maak ik van een backup van een phpBB3 forum?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil van mijn forum een backup maken in het geval dat er iets catastrofaal misgaat, maar ik weet de stappen niet.
  2. Indien van toepassing, relevante gegevens => phpBB3 forum.
  3. Indien van toepassing, specifieke details => update forum
Indien van toepassing, overige relevante gegevens => Bij het updaten wil ik mijn forum kunnen terugzetten als er iets ernstig mis gaat.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe maak ik van een backup van een phpBB3 forum?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Een backup van het phpBB3 forum maak je in 2 stappen.

stap 1:
Kopieer de volledige forum map met een FTP client tijdelijk naar een andere locatie, bijvoorbeeld je computer.

Stap 2:
Maak vanuit het beheerders paneel een backup van de complete database onder de tab 'onderhoud'.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
buckingham

Re: Hoe maak ik van een backup van een phpBB3 forum?

Ongelezen bericht door buckingham »

De mappen die in de root staan public_html die moet je 1 voor 1 downloaden naar je pc en daarna deze in een map zetten en bij houden.
Wel een tijdje werk aan omdat je risico loopt als je alles ineen keer wilt kopieren en downloaden, want in slechtste geval zijn er aantal foetsie (weg) en dan heb je maar een halve website, deze mappen kan je weerzetten door weer het pakket van phpbb te downloaden en missende mappen weer te uploaden en klaar
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Hoe maak ik van een backup van een phpBB3 forum?

Ongelezen bericht door mario64 »

buckingham schreef: 11 apr 2021, 16:28 De mappen die in de root staan public_html die moet je 1 voor 1 downloaden naar je pc en daarna deze in een map zetten en bij houden.
Wel een tijdje werk aan omdat je risico loopt als je alles ineen keer wilt kopieren en downloaden, want in slechtste geval zijn er aantal foetsie (weg) en dan heb je maar een halve website, deze mappen kan je weerzetten door weer het pakket van phpbb te downloaden en missende mappen weer te uploaden en klaar
De 'public' map heb ik gevonden en daarin staat mijn site waarin ik het forum heb geïntegreerd.
Ik gebruik FileZilla als FTP-client en bestanden up/downloaden heeft bij mij nog niet tot problemen geleid.
Naast het downloaden van de 'phpbb' map heb ik eerst een backup gemaakt van de database.
De map van phpbb was wel erg groot en het duurde bijna een half uur voordat de hele map op de schijf van mijn pc was gedownload.
Jouw idee is een goeie, ik heb zowel de update als het full pakket gedownload, in het geval dat het fout zou gaan.
Gelukkig is het niet fout gegaan, bedankt voor de tips.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten