Hoe zet ik de backup van phpBB3 forum terug tot een werkend forum?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe zet ik de backup van phpBB3 forum terug tot een werkend forum?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Na een crash wil ik het forum terugzetten naar een tijdstip waar het forum nog naar behoren werkte en toegankelijk was.
  2. Indien van toepassing, relevante gegevens => Ik heb een backup van een specifiek tijdstip waarvan ik weet dat er toen nog geen wijzigen waren gemaakt.
  3. Indien van toepassing, specifieke details => Het forum werkte nog goed en ik ben dan maar weinig gegevens kwijt.
Indien van toepassing, overige relevante gegevens => N.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe zet ik de backup van phpBB3 forum terug tot een werkend forum?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Hernoem eerst in de FTP client de huidige forum map, bijvoorbeeld door er '_' voor te plaatsen en druk op de 'enter' toets om de opdracht uit te voeren.
Kopieer vervolgens in de FTP client de (originele) forum map terug waar je de locatie waar je hernoemde forum map staat.
Daarna moet je inloggen in phpMyAdmin en de backup van de database terugzetten door deze te importeren en daarna op 'start' te drukken om het importeren op te starten.
Na het terugzetten van de database (backup) moet je het forum ook weer online brengen.
Kijk daarna of je nu wel weer toegang krijgt tot je forum.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten