In phpBB3 'Extensions .yml files syntax check' geinstalleerd, hoe herstel ik nu fouten?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

In phpBB3 'Extensions .yml files syntax check' geinstalleerd, hoe herstel ik nu fouten?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Na controle extensies geeft 'extensioncheck' fouten aan, ik moet parameters tussen ' plaatsen, maar waar vindt ik de bestandsnaam?
  2. Vermeld relevante gegevens, bijvoorbeeld merk, besturing systeem als Windows editie of Linux distro, updates, e.d => n.v.t
  3. Indien van toepassing, versie, e.d => n.v.t
  4. Indien van toepassing, infrastructuur, e.d => n.v.t
  5. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => 'Extensions .yml files syntax check' geeft fouten, ik moet parameters corrigeren, maar ik weet niet in welke bestanden.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => 'Extensions .yml files syntax check' voor het eerst geïnstalleerd.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In phpBB3 'Extensions .yml files syntax check' geinstalleerd, hoe herstel ik nu fouten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Hiervoor heb je een FTP client nodig, zoals FileZilla.
Voor het aanpassen van correcties kan je het beste 'Notepad++' gebruiken.
In de extensie check kan je na de controle lezen welke fouten er zijn gevonden, met extensie naam en in welk bestand deze zijn gevonden.
In de linker kolom staat de extensie naam en aan de rechterzijde de status van bestanden.
Voor extensies met fouten staat een rood vierkantje met een kruis erin, bestanden met fouten worden rechts weergegeven als 'invalid' en worden in 'vette tekst' (bold) weergegeven.

Stap 1:
Om de fouten te kunnen corrigeren start je eerst de FTP client op.
Stap 2:
Ga naar de 'ext' folder van je forum en zoek vervolgens eerst onder 'vendor' de naam van de extensie op, dan de de extensie naam, tot slot het bestand waarin je de correctie moet uitvoeren.
Stap 3:
De correctie kan je uitvoeren door met de rechter muisknop te klikken op het bestand dat je in FileZilla hebt gevonden.
Stap 4:
Klik in het rolmenu op 'bekijken/bewerken', waarna een venster opent waarin je kunt kiezen met welk programma je het geselecteerde bestand wilt openen.
Bij voorkeur open je het bestand met 'Notepad++', maar met 'kladblok' lukt het ook.
Stap 5:
Na het corrigeren van de fouten sla je eerst de wijzigen op.
Daarna volgt een venster met de vraag of je het bewerkte bestand terug wilt uploaden.
Stap 6:
Plaats het vinkje in de checkbox 'bewerken voltooien en het lokale bestand verwijderen' en klik daarna op 'ja'.
Stap 7:
Controleer daarna in de beheer sectie met 'Extensions .yml files syntax check' of het probleem nu is verholpen.
:!:
Na de 'extensie' controle worden automatisch de gecontroleerde extensies ingeschakeld.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In phpBB3 'Extensions .yml files syntax check' geinstalleerd, hoe herstel ik nu fouten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het is niet altijd voor de hand liggend in welke map je het bestand kunt vinden dat gecorrigeerd moet worden.
Als je het niet zeker weet, kan je beter de mappen doorklikken om te kijken waar het bestand (met de naam die je zoekt) staat dat je wilt aanpassen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten