Hoe maak ik mijn trage pc weer sneller?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
r.schippers
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 jun 2014, 21:09
Zodiac:

Hoe maak ik mijn trage pc weer sneller?

Ongelezen bericht door r.schippers »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  • Typ waar je vraag over gaat => Mettertijd werd mijn pc steeds trager en trager, heeft iemand tips hoe ik mijn pc een heel stuk sneller kan maken?
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, e.d => Windows 10 Home
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Na verloop van tijd werd de pc steeds trager.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe maak ik mijn trage pc weer sneller?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Tip1:
Klonen van een mechanische naar SSD schijf zou ik doen als er nog geen SSD in zit (systeem start dan 10x sneller op dan vanaf mechanische schijf).
Maar dan mag je NIET meer defragmenteren.
Om optimaal van de snelheid te profiteren, dien je ook nog een aantal andere veranderingen aan te brengen.
Hoe dat moet kan je 'hier' vinden.
Tip2:
Mogelijk ook instellingen in BIOS wijzigen voor optimaalste snelheid.
Tip3:
Ik zou ook kijken hoe groot 'pagefile' instelling is, gewoonlijk is die 150% van fysiek geheugen tot ongeveer 4GB aan fysiek geheugen.
Want daarboven is vergroten van pagefile niet meer zinvol.
Tip4:
Daarnaast zou ik eens kijken naar schijf opruiming.
Tip5:
Dan zou ik ook nog kijken of er programma's geïnstalleerd zijn die ik niet meer gebruik, deze dan verwijderen.
Tip6:
Als browser cache ingesteld kan worden, stel dan 150MB in.
Tip7:
Add-on en/of plugins die je niet gebruikt, uitschakelen.
Tip8:
In 'privacy' zou ik ook de 'achtergrond apps' die ik niet gebruik, uitschakelen.
Tip9:
In Windows, actie centrum, alle instellingen, klik op 'apps'.
In het venster dat opent, klik in de linker kolom op 'opstarten' waarna aan de rechterzijde de apps verschijnen die tijdens het opstarten mee-opstarten.
Schakel uit wat je niet gebruikt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten