Hoe vul ik Word document in zonder de opmaak te wijzigen?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
r.schippers
Zodiac:

Hoe vul ik Word document in zonder de opmaak te wijzigen?

Ongelezen bericht door r.schippers »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Word document ontvangen dat ingevuld moet worden, maar de opmaak moet niet veranderen.
  2. Indien van toepassing, merk/versie => MS Word doc.
  3. Indien van toepassing, licentie, gratis/shareware => n.v.t
  4. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Tijdens invullen blijkt dat door de opmaak op sommige plekken de invoer niet zichtbaar is.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe vul ik Word document in zonder de opmaak te wijzigen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De snelste manier is door het document eerst op te slaan in PDF formaat.
:arrow: Dat wil zeggen dat je het eigenlijk exporteert naar PDF waarbij het originele Word document behouden blijft.

Daarna kan je het openen en invullen met bijvoorbeeld 'Nitro reader'.
:arrow: Wat er dan gebeurt is dat de invoer als een laag op de opmaak van het document wordt geplakt, waardoor de opmaak niet gewijzigd wordt.

:idea:
Na het invullen zou ik het aangepaste document dan opslaan onder een andere naam zodat het origineel behouden blijft.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”