Wat kost een redelijke spelcomputer met i7 9e generatie processor en welke hardware heb ik dan nodig?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Wat kost een redelijke spelcomputer met i7 9e generatie processor en welke hardware heb ik dan nodig?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Welke onderdelen heb ik nodig om toch een degelijke en betaalbare spelcomputer te bouwen met een 9e generatie i7 processor, wat heb ik nodig? De kast heb ik zelf, maar een voeding niet.
  2. Hardware gegevens, zoals (moederbord/geheugen/processor) merk/type, form factor, model en versie => n.v.t
  3. IDE/SATA/ISA/PCI-e, USB en versie => n.v.t
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf recent aangebrachte wijzigingen => n.v.t

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat kost een redelijke spelcomputer met i7 9e generatie processor en welke hardware heb ik dan nodig?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

In een eerder onderwerp had ik al eens aangegeven waarmee ik begin om een degelijke computer te bouwen, dat kan je 'hier' vinden.
Mijn begin is bij de processor i7, 9e generatie.
Ik heb niet de allernieuwste onderdelen gekozen, omdat deze nog erg duur zijn.
Als je de processor nog aan moet schaffen, dan denk ik aan een 'Intel Core i7-9700K 3.6 GHz 8-Core Processor' en die komt ongeveer op €387,=
Van Asus weet ik dat het degelijke borden zijn en toen kwam ik uit bij 'Asus PRIME Z370-A II', die ondersteund 9e generatie i7 processoren en geheugen volume tot 64GB op een frequentie van 4000Mhz, deze kost ongeveer €145,=
Voor koeling kwam ik uit bij 'Noctua NH-D15 CHROMAX.BLACK 82.52 CFM CPU Cooler', deze koeler koelt niet alleen je processor maar ook de directe omgeving zoals de geheugenbanken, deze kost ongeveer €96,=
Dan zoek ik passend geheugen voor het geheel en kom uit bij 'G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC' met een frequentie van 3600Mhz en dat kost ongeveer €166,=
Tot slot heb je nog een voeding nodig, daarvoor kwam ik uit bij 'Corsair RM650 (2019)' met een vermogen van 650Watt en deze kost ongeveer €100,=
Voor het geheel ben je dan ruwweg zo'n €‭894‬,= kwijt.

:arrow: Het samenstellen van de pc heb ik gedaan op 'partpicker.com' en kan je 'hier' vinden.
Voor de prijzen heb ik gekeken op 'tweakers.net' en kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Wat kost een redelijke spelcomputer met i7 9e generatie processor en welke hardware heb ik dan nodig?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik heb alles kunnen vinden, behalve het moederbord omdat het was uitverkocht.
Welk bord kan ik dan nemen zonder een veel te duur bord te nemen?
Voor koeling heb ik de Noctua NH-D15 gekocht, die was meer dan €10,- goedkoper en heeft verder dezelfde specificaties.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat kost een redelijke spelcomputer met i7 9e generatie processor en welke hardware heb ik dan nodig?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Een moederbord in dezelfde prijs en kwaliteitsklasse is Asus PRIME Z390-A en kost ongeveer €168,50
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten