Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 539
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door mario64 »

Het activeren is gelukt!
Wat ik mij niet realiseerde is dat de 'productkey' die ik had gevonden met 'keyfinder' en had ingevoerd om te activeren, bij een Windows 10 installatie hoorde en dat klopte niet, omdat het oorspronkelijk een Window 7 installatie was waar de 'productkey' van Windows 7 bij hoort die ik moest gebruiken.
Na het invullen van deze 'productkey' van Windows 7 duurde het enkele minuten waarna Windows eindelijk toch werd geactiveerd.
Faroud
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2022, 17:03

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door Faroud »

Ik vermoed dat de key van windows7 niet geldig is voor windows10 vanaf 8.1 kon je upgraden naar windows10 waardoor je key wel zou aanvaard worden.
dit is we een bericht sinds 2020 daar ik denk dat op dat jaar hetzelfde geval is dan nu?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1766
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Faroud schreef: 10 jul 2022, 16:06 Ik vermoed dat de key van windows7 niet geldig is voor windows10 vanaf 8.1 kon je upgraden naar windows10 waardoor je key wel zou aanvaard worden.
dit is we een bericht sinds 2020 daar ik denk dat op dat jaar hetzelfde geval is dan nu?
Upgraden van Windows 7 naar Windows 10 wordt officieel niet (meer) ondersteund, maar de upgrade naar 10 is nog steeds mogelijk.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1766
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Klik 'hier' voor meer info over hoe je nog steeds kunt upgraden van Windows 7 naar 10.
De site is Engelstalig.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Faroud
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2022, 17:03

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door Faroud »

Mooi maar vind het het wel raar dat dit dan nog mogelijk is, uiteraard moet er wel gekeken worden of je pc voldoet aan de vereisten die windows vraagt?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1766
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Faroud schreef: 31 jul 2022, 12:16 Mooi maar vind het het wel raar dat dit dan nog mogelijk is, uiteraard moet er wel gekeken worden of je pc voldoet aan de vereisten die windows vraagt?
Sinds Windows 7 zijn alle (hardware)gegevens van een pc gekoppeld aan de productkey.
Wanneer je Windows 7 pc niet voldoet aan de minimum eisen van Windows 10, dan krijg je daar een melding van en zal Windows de online upgrade niet uitvoeren.
Toch kan je Windows 10 ook installeren op een machine die volgen Microsoft niet aan de minimum eisen voldoet.
Bij Windows 11 zijn daar nog een aantal dingen bij gekomen, zoals TPM 2.0
Als je Windows pc daaraan niet voldoet, zal Windows 11 niet middels een online upgrade op jouw machine geïnstalleerd worden.
Maar ook hiervoor is er intussen een oplossing gevonden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Faroud
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2022, 17:03

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door Faroud »

Daar is echter een trucje voor om die verreisten te omzeilen, maar ga ik hier niet openbaar zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten