Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  • Typ waar je vraag over gaat => Ik heb verouderde hardware vervangen, maar tijdens het opnieuw activeren verschenen er allerlei foutmeldingen.
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, e.d => Windows 10 Home
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Na enkele dagen kreeg ik de melding van Windows activeren.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Het moederbord met processor en geheugen is vervangen.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Welke stappen heb je zelf gedaan in een poging je Windows versie te activeren?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik heb na wat zoeken de procedure gevonden om Windows te activeren, maar dat leverde 2 foutmeldingen op, '0xc004c003' en '0x80070520'.
Vanuit het actie centrum klikte ik op de button 'systeem'.
In de linkerkolom van het venster dat opent, klikte ik op de 'info' tab.
Daarna heb ik de stappen gevolgd, maar het activeren bleef fout gaan.

Toen vond ik de link waarop ik kon klikken als ik wilde activeren na hardware wijziging, daar heb ik op geklikt en de stappen gevolgd.
Ook dat lukte niet, ik kreeg de melding dat dit mogelijk een probleem bij Microsoft was en dat ik het later nog maar een keer moest proberen.
Toen heb ik contact gezocht met 'support.microsoft.com' en heb ik eerst via het internet met een computer een aantal stappen doorlopen in een poging Windows te activeren.
Allereerst ging ik de 'Windows build' opzoeken met de sneltoetsen windowstoets en 'r', in 'uitvoeren' typte ik het commando 'winver'.

Dan moest ik in 'uitvoeren' het commando 'slui 4' intypen, waarna er een venster opent waarin ik eerst 'Nederland' moest selecteren.
Daarna verschijnt een nieuw venster, deze keer met 9 setjes van 7 cijfers voor de installatie ID.
Met die cijfers kan je Microsoft bellen (op het gratis nummer dat ik vond 0800-0233487) en zou ik handmatig Windows activeren met de 'productkey' die ik had.
Dat bleek niet te lukken.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Is jouw Windows 10 versie een originele versie of gaat het om een upgrade van Windows 7 of 8.1 naar Windows 10?
En hoe ben je dan aan die 'productkey' gekomen?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door mario64 »

De Windows 10 installatie is een upgrade die ik vanuit Windows 7 heb uitgevoerd.
Maar na de installatie maakte de computer al gelijk een crash en na de derde crash heb ik contact gezocht met Microsoft support met de mededeling dat de hardware het zwaar te verduren krijgt als het systeem elke keer opnieuw een crash maakt, handmatig uitgeschakeld worden om dan vervolgens weer opnieuw op te starten.
Toen kreeg ik via de telefoon de instructie om wat programma's te installeren zodat ze op afstand konden zien wat er allemaal gebeurt.
Er werd mij toen verteld dat er een 'in place upgrade' zou worden uitgevoerd en ik hoefde me nergens zorgen om te maken, dus dat deed ik ook niet.
Toch bleef Windows op mijn computer crashen, waarna ik een derde lijns support van Microsoft kreeg die mij hielp met programma's om upgrades uit te stellen.
Dat ging enige tijd goed, maar als je een keer te laat bent met bepaalde procedures uit te voeren, dan worden upgrades gewoon alsnog geforceerd geïnstalleerd.
Het bleek dat de updates die geïnstalleerd werden, niet overeen kwamen met de stuurprogramma's van Windows 7.
Toen heb ik Windows zelf verwijderd en een schone installatie uitgevoerd.
Dat ging 2 jaar goed en na een volgende upgrade ging het weer maanden om de paar dagen fout, nog steeds vanwege foute stuurprogramma's.

Die 'productkey' heb ik gevonden met het programma van Jelly Bean 'keyfinder'.
Dat is ook de 'productkey' die ik heb ingevoerd in een poging om Windows te activeren.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als je 'keyfinder' hebt gebruikt, dan vind je de 'productkey' van Windows 10 en je schrijft dat het fout gaat wanneer je met deze 'productkey' Windows probeert te activeren.
Krijg je dan ook een foutmelding of een foutcode?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik heb uitgezocht wat de 'slui.exe' commando's doen.

slui 1 –> Activatie status
slui 2 –> Komt met het activatie scherm
slui 3 –> Komt met het Change Product Key (productcode wijzigen) scherm
slui 4 — > Komt met het Call Microsoft & Manually Activate (handmatig activeren door Microsoft te bellen) scherm
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Heb je nog de 'productkey' van de oorspronkelijke Windows 7 Home versie?
Deze staat op het moederbord of op de kast of op bijgeleverde CD/DVD-roms.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door mario64 »

De enige foutmelding die ik zie is dat Windows niet geactiveerd kan worden en dat dit probleem mogelijk bij Microsoft ligt.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik Windows 10 na hardware vervanging?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Wat je nog zou kunnen proberen is een wijziging van de 'productkey' uit te voeren.
Hiervoor gebruik je de sneltoetsen 'Windows key' met het Windows logo die je ingedrukt moet houden en daarna op de 'R' drukken en beide toetsen loslaten, waarna het venstertje 'uitvoeren' verschijnt.
Typ hierin het commando 'slui 3', waarna een blauw venster opent.
Typ nu de 'productkey' van Windows 7 in, waarmee je de 'productkey' van Windows 10 vervangt, die je eerder al hebt geprobeerd.
Probeer dan opnieuw te activeren.
Laat even weten of dat wel lukt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten