Hoe maak ik voor VPN L2TP een veilige sleutel?

Forumregels
Gebruik sleutelwoorden in "zoeken" om onderwerpen/topics met dat sleutelwoord te vinden.
Indien bepaalde sleutelwoorden vaak voor komen, plaats dan een '*' (asterisk) voor en/of achter deze sleutelwoorden.
Anders zal de melding verschijnen dat het sleutelwoord te vaak voor komt.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe maak ik voor VPN L2TP een veilige sleutel?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Op mijn NAS wil ik VPN gebruiken, evt met L2TP beveiliging, maar ik weet niet hoe een IKE sleutel te maken.
  2. Indien van toepassing, relevante gegevens zoals merk/type => Synologt DS218+
  3. Indien van toepassing, specifieke details => VPN service
Indien van toepassing, overige relevante gegevens, zoals aangebrachte wijzigingen e.d => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe maak ik voor VPN L2TP een veilige sleutel?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik heb een YouTube video gevonden waarmee je mogelijk verder kunt, die kan je 'hier' vinden maar is wel Engelstalig.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe maak ik voor VPN L2TP een veilige sleutel?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik wil er nog wel voor de volledigheid bij vermelden dat OpenVPN veiliger zou zijn. Op het internet staat te lezen dat de Amerikaanse NSA het L2TP protocol zou hebben gekraakt en verzwakt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast