Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in voor mijn Linux-Mint account?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in voor mijn Linux-Mint account?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik ben het wachtwoord van mijn Linux-Mint account kwijt, het wachtwoord wil ik opnieuw instellen.
  2. Relevante gegevens, distro, updates, e.d => Linux Mint 18.3
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Ik was mijn wachtwoord vergeten.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => De machine had ik een poosje niet meer gebruikt.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in voor mijn Linux-Mint account?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Herstart mint en druk tijdens herstart op de 'esc' toets zodat het 'boot menu' of 'Grub' verschijnt.
Druk daarna in dat venster op de 'e'.
Er verschijnt een venster waarin je parameters kunt wijzigen.
Ergens bijna onderin de rechthoek begint een regel met 'linux', in de regel staat iets verder op nog iets als 'root=' met een code en een lang nummer.
Achter dit nummer staat 'ro quiet splash'.
Typ er achter ' rw init=/bin/bash ', de tekst is tussen aanhalingstekens gezet om aan te geven dat er voor het eerste woord een spatie hoort en ook achter het laatste woord.
Onder de rechthoek staat wat je daarna kunt doen om de computer opnieuw op te starten.

:idea:
Dat kan met de toets combinatie [ctrl] en 'x' of druk op 'F10' om in de 'single-user' modus op te starten.
:!:
Als het systeem tijdens herstart niet in deze modus kan opstarten, dien je de bovenstaande stappen te herhalen en/of de andere toets(combinatie) gebruiken zodat je wel in de 'single-user' modus kunt komen.

Nadat de computer is opgestart in 'single-user' modus typ je het commando 'passwd root', waarbij je in dit geval het wachtwoord van 'root' kunt wijzigen.
Maar door de correcte gebruikersnaam in te voeren waarvan je het wachtwoord kwijt bent, kan je later het wachtwoord van die account wijzigen.

Er wordt je gevraagd een nieuw wachtwoord in te voeren.
:arrow: Tijdens het typen zie je hiervan niets.
Druk daarna op de [enter] toets om te bevestigen.
Vervolgens wordt je gevraagd om het wachtwoord nogmaals in te voeren en opnieuw te bevestigen.
Wanneer je de wachtwoord gegevens correct hebt gewijzigd, verschijnt vervolgens de melding 'password ... successfully'.

Je kunt nu de computer opnieuw opstarten door de toetscombinatie [ctrl][alt][delete] tegelijkertijd in te drukken en vervolgens weer los te laten.

Nu kun je inloggen met de gewijzigde wachtwoord gegevens.

Je kunt e.e.a 'hier' nog eens teruglezen, er staan ook afbeeldingen bij, de site is wel Engelstalig.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten